icelandic

Alla inlägg under juli 2011

Av Elina - 27 juli 2011 22:00

Idag har jag fått tölta och trava på världens bästa häst! <33


Trots att han stått så länge som han gjort, och trots att han haft fång så var han KANONFIN idag. Dock fick han inte gå fullt ut, jag höll in han ganska rejält om man säger så eftersom han inte riktigt är igång ännu.. Så, när han väl är igång och jag vågar driva på ordentligt - då kommer han nog få till gångarterna riktigt bra. Han har verkligen så mycket kvar att ge, och jag hoppas verkligen jag får följa hans utveckling i många år till! 


Idag sköt han mig ur sadeln i traven, jag släppte tyglarna helt o bara lät han trava på helt lös. Händerna placerade jag på låren och sen följde jag bara med. <3


Tölten var superfin!! Åh, jag är så stolt över att ha en så fin häst! Och ja, jag är stolt över honom och tycker han har riktigt fina gångarter även fast han aldrig skulle ta sig till SM. Han är verkligen min drömhäst, lilla Filen min. 


Även i tölten kunde jag släppa tyglarna en bit och bara åka med. Vet ni hur skönt det är att "åka" tölt? Bara sitta där i sadeln och känna hästen tölta på utan att behöva göra nåt? Åh, vad jag älskar det! 


Idag var han verkligen dyyyyr min lilla häst! Han är verkligen värd miljoner för mig, jag tror att vi skulle kunna gå genom eld för varandra. <3 


 

Av Elina - 24 juli 2011 21:48

Idag har hästarna fått busa! Eller ja, iaf Filipus. Och det tyckte han var så roligt, o jag fick några bra bilder dessutom! 


                         



Eh, ja.. Han är allt bra knasig min lilla kuse men när han börjar visa upp sig och bli sådär flott som han är på travbilderna, då smälter mitt hjärta. Han är så snygg, och han vet om det! <3


Dollan fick träna lite på att buga idag. Fick tyvärr ingen bra bild på det, men ska försöka låna systers systemkamera någon dag och fota mer när vi tricktränar! :-) 

 

Av Elina - 24 juli 2011 17:41

http://prableen.origo.no/-/bulletin/show/672218_helvete-paa-utoeya?ref=mst 


Det där inlägget är fruktansvärt att läsa. Med tårar i ögonen ska jag nu gå och krama om mina närmaste, dem som jag älskar. Fy fan alltså.. :(





Av Elina - 24 juli 2011 17:00

Jag har hittat en hästutbildning i Florida som jag vill gå! Dessutom hittade jag nu en sjukgymnastutbildning på samma universitet i Florida..  


Så, nu har jag beställt information om universitet. Jag är väldigt sugen på att söka och åka iväg något år för att studera, men först ska jag fixa högre betyg i Sverige och sen kan jag söka mig iväg härifrån.  


Spännande? Ja! Nervöst? Enormt! Och ändå har jag inte sökt än.. Haha, jag blir alltid så nervös för såna här saker. 


(och jag har en känsla att allting kommer lösa sig, och det är en underbar känsla!) 

Av Elina - 24 juli 2011 15:00

De flesta har nog följt/sett det tragiska som skett i Norge? 


Satt och var chockad på jobbet i fredags medan jag följde tragedin i Norge. Jag kanske ska tillägga att eftersom jag jobbar med norska kunder var det väldigt lugnt efter kl. 17.. Det är absolut en riktigt fruktansvärd händelse, och alla mina tankar går till alla personer i Oslo/Utøya/Norge. Jag kan inte förstå hur en människa kan ens tänka tanken på att göra något sådant, hur tänker han egentligen? 


För lite över ett år sedan var jag i Oslo. Det känns helt sjukt att se bilderna därifrån nu. Usch, bara det får en att börja gråta nästan. Jag lider verkligen med de i Norge. 


Avslutar detta inlägg med en vacker låt. En låt som får mig att rysa. Lyssna bara på texten och sänd en tanke till de drabbade i Norge, för det gör jag. 



Fick även igår reda på att en person jag känner förlorade en närstående familjemedlem för ett tag sedan, sänder även en tanke till den personen. Jag lider med Er! 

Av Elina - 21 juli 2011 22:58

Det blev en ridtur trots allt! Och jag är verkligen så glad för det! 


Valde att rida Filipus idag, och jag gjorde verkligen rätt val!  

Han var verkligen jättepigg o framåt, utan att vara het. Dock är jag van att rida Dollan nu, så när jag sitter upp på Filipus känner jag mig så stor. Han är ju ca en dm mindre än Dollan och dessutom smalare över ryggen. Dessutom glider min nya, fina sadel åt sidan hela tiden känns det som.


Nåväl, vi skrittade ut efter vägen. Det var så spännande i början tyckte Filipus men efter en stund blev det en riktig pest att gå där utan sällskap så då började han fjanta sig och gå sicksack över vägen o försöka vända. Sa åt honom att nu går vi här annars tar det längre tid innan du får gå hem till Dollan.  


Red en kort bit till, sen vände vi på steken och skrittade hemåt. Testade även att jogga en bit, och insåg en sak. Min hästs trav har blivit så mycket bättre än vad den var sist! Hmm, jag tror bestämt att någon har tränat hårt i den lilla sjukhagen ;-)


Bestämde även med mamma att vi ska plocka kantareller imorgon kväll efter jobbet. Men vi ska inte åka dit med bil/cykel utan vi tar hästarna dit istället! Imorgon får förhoppningsvis hästarna komma ut på en skogstur tillsammans! De kommer bli så glada, hoppas jag! 

Av Elina - 21 juli 2011 17:07

Det blir verkligen jätteroliga inlägg från min sida just nu.. "Jag är trött, trött, trött".


Men ja, jag är trött! Och ganska less. Vad sjutton ska jag göra i höst?

Det låter som att det inte blir någon fortsättning på jobbet i höst, men allt kan ju ändra sig på en månad.


Men det löser sig nog, det brukar det göra. Jag får sätta mig i skolbänken i värsta fall.


Ikväll då, vad ska man hitta på då tro?

Började läsa en bra bok imorse (hör o häpna, för första gången på evigheter var jag klar i tid så jag hann till och med läsa i 10 min innan jag åkte till jobbet) som jag ska fortsätta läsa ikväll. Recension kommer senare =)


Sen kaaaaanske jag tar en ridtur. På vilken av hästarna är inte bestämt ännu.. Är sugen på att rida Filipus, men samtidigt sugen på att galoppträna Dollan. Blah!


Nåväl, vi får se hur jag gör! :)

Ovido - Quiz & Flashcards