icelandic

Alla inlägg under augusti 2011

Av Elina - 30 augusti 2011 23:15

Tog en långpromenad ikväll, det var skönt! Nu har jag bäddat ner mig i sängen, kollar på 40 year old virgin och lyssnar på när grannen spelar musik. 


Just nu är jag i en liten "depp-period" som vanligt, orken att ens ta sig upp ur sängen är borta. Men det blir nog bättre med tiden. 


Jag saknar denna sak väldigt mycket just nu:

En puss, snälla? 




Meh, hallå! En puss kan jag väl få?  







Yey!  (Kolla tänderna på Filipus! Hahaha!)


För denna dam ser inte framtiden ljus ut..

 

Hon har fått någon slags klåda över hela kroppen, hon ligger ner och gungar för att klia magen. Rör man vid henne så blir hon helt till sig och vill bli kliad överallt. Har testat allt som går att testa på henne nästan, känner mig så maktlös och jag ser hur irriterad hon är. Så jag får väl se hur det blir, men just nu lutar det åt att kanske låta henne somna in till våren. :( 


Dessutom har vi pratat om att ta bort en till familjemedlem. Nämligen denna:

 

Usch, för mycket på en gång. :( 

Av Elina - 29 augusti 2011 20:28

Woho! 


Fan vad bra det känns! Första träningspasset idag, det kändes lite vemodigt att gå därifrån och jag kunde ha stannat kvar på ett pass till men jag var tvungen att åka hem och göra iordning middag. 


Körde CXWorx - hur kul som helst! Man tränar mage/rygg/bålstabiliteten, nästan ett måste för ryttare! Det var bara en halvtimme men ändå har jag träningsvärk i mage och lår. Vi varierade från crunches (sit-ups) till armhävningar till plankan. Ja, ni förstår.. 


Lagade min goda laxpastaröra till middag, sååååååååå gott! Och det blev hela tre matlådor och en rejäl portion nu. Jag bjöd in mamma på middag imorgon, vi ska äta lax i stora lass! :) 


Nu ska jag ta tag i disken, sen duscha och sen sova. Jobb imorgon igen, suck. Men sen är jag förhoppningsvis ledig i två dagar, både torsdag och fredag! Vet ni vad det innebär? Ridning, plugg, matlagning och träning!   

Av Elina - 28 augusti 2011 22:49

Denna helg blev faktiskt bra! 


Festen igår blev väldigt lyckad, jag har verkligen fantastiska vänner!   


I fredagsnatt kom min vän hit för att hålla mig sällskap när jag var rädd. Vi pratade om allt möjligt, drack vin och skrattade åt allt möjligt. Vi har båda världens sämsta humor och kan skratta åt allt. Hon är guld värd! <3 Jag kanske ska tillägga att jag var så rädd att jag skakade, gråten var nära men hon kom och "räddade" mig.. Somnade tryggt och gott efter några timmars prat och skratt! 


Idag har jag inte varit i stallet, bilen fick vila eftersom jag drack alkohol igår. Imorgon ska jag träna mitt första pass på flera månader, så då får nog hästarna vila. Jag var hos Filipus igår, innan mina vänner kom på besök. Han var verkligen sååå gosig, vi pussades i evigheter! Och så tricktränade vi lite, vi övade på att buga. Han är så duktig, min lilla prins! Nån dag ska jag försöka få någon som kan fota eller filma när vi tricktränar, så ni kan få se hur duktig han är! :) 


     

Mitt hjärta!   



Av Elina - 26 augusti 2011 22:49

Och det är livat här ute. Börjar nästan ångra att jag inte sov hemma hos mamma, men det är väl bara att vänja sig. Jag kan ju inte vara rädd för att bo i min lägenhet på helgerna, eller? 


Nu är det mest ungdomar ute, raggarbilar kör omkring ute på parkeringen och spelar hög, dålig raggarmusik. Tjejerna springer runt och skriker osv osv.. 


Var ute och red idag, nu sitter jag och myser i soffan och försöker kolla på csi miami..

Dricker vin gör jag också, kul info va?


Men tillbaka till ridturen. Filipus gick såååå bra! Förutom en gång, då vi mötte en lastbil som var lite läskig, men det gick bra ändå. 


         



Dollan fick galoppera lite i hagen, det var kul tyckte damen! :)


Nu håller min kära vän på att skrämma skiten ur mig, hon skriver att hon är i grannbyn men att det är någon som knackar på mitt postinkast, och det är någon som håller på och knackar på det. Jag kollade nyss ut genom titthålet, men det var kolmörkt i trappuppgången och inte fan tänker jag öppna och se vem det är som står där. Jag = LIVRÄDD!   

Av Elina - 26 augusti 2011 14:46

Tänk för att det är fredag idag!


Vad ska ni göra i helgen? :)

 

Själv ska jag rida ikväll, imorgon ska jag köpa träningskort/städa bilen/rida/städa lägenheten/festa (i ungefär den ordningen också..) och på söndag ska jag ev till min storasyster tillsammans med pappa och mina småsystrar. Fullt ös hela helgen.


Behöver inte vara så orolig i helgen iaf, imorgon ska min vän sova hos mig så jag behöver inte vara ensam utifall det blir samma sak som förra helgen. Och av alla jag pratat med (inkl hyresvärden) så ska jag ringa polisen om det händer igen. Så jag kommer sova med mobilen bredvid huvudkudden.

Av Elina - 25 augusti 2011 19:14

Och såhär ser dem ut:


 

Ganska dålig bild, och dem blev ganska dåliga men de ska ju bara hänga i stallet så.. ;) 


Här är några bilder på min lägenhet med:

Min underbara "kom ihåg"-tavla.


Balkongen.. :)


Säng + nattduksbord


   


Sofforna och tvn. Lite enkelt placerat just nu, vet inte riktigt hur jag ska det.


Det allra viktigaste: Skor! Dock bara en fjärdedel av alla mina skor.. ;)         

Av Elina - 25 augusti 2011 13:12

Idag får jag min lön! Den är välkommen, jag har spenderat för mycket pengar den senaste tiden så det var skönt att få lite påfyllning på kontot. 


Nu ska jag leva snålt i höst, bara köpa de allra nödvändigaste! Och det allra nödvändigaste är ett träningskort som jag ska inhandla på lördag! Sen är det köpstopp i två månader. Funderar på att rensa ut stallet och sälja lite saker med. Jag tror inte man behöver 20 grimmor till 2 hästar   och inte behöver man väl 4 par boots heller?  


Jag har också anmält mig till komvux nu, med start i september. Så nu blir jag heltidsstudent också, plus att jag ska jobba som timvikariat. 


Idag är jag hemma igen. Mitt huvud gör så ont. Har sovit ganska länge, så jag ska plocka undan lite i köket, sen ska jag göra klart tränshängarna en gång för alla! Sen kommer även bilder på lägenheten, receptet på min äppelpaj och bilder på tränshängarna. Ska försöka lägga ut det senare idag! 

Ovido - Quiz & Flashcards