icelandic

Alla inlägg under september 2011

Av Elina - 30 september 2011 22:52

Nu har jag precis bakat klart för idag! 


Passade på att göra frukostbröd och så blev det två plåtar med stora kanelbullar. Mums! Dock ska bullarna frysas in och endast ätas när jag får besök. 


Imorgon kommer det troligtvis massor av bilder upp på bloggen, då jag ev ska få låna en systemkamera och kanske även bli fotad när jag rider. Så håll utkik imorgon! :)

Av Elina - 30 september 2011 16:00

     

   

 



Tänk om jag hade råd, tid och plats för dig. Då hade du fått stanna hos mig livet ut. Saknaden är enorm. En vacker dag hoppas jag att du står i mitt stall igen. <3

Av Elina - 30 september 2011 13:20

Hittade några ridbilder jag tror att jag inte har visat! 


               

Jag hoppas att kunna fixa en fotograf snart så jag får lite härliga höstbilder på min fina! 

Av Elina - 30 september 2011 09:30

Okej, nu vill jag veta om det syns en stor skillnad på bilderna eller om jag är blind. Han känns smalare men han har fortfarande massor av fettdepåer över hela kroppen, värst är det vid nacken även om den har krympit. För varje dag som går blir jag bara mer och mer orolig för att han ska få återfall, för det betyder att jag måste ta farväl av den absolut bästa hästen som finns! 


Så here we go! 


Oktober 2010

 

Vintern 2010

 

Våren 2011

 

Sommaren 2011

   

Hösten 2011

   

Hittade även bilder från tidigare år.. 


2004:

 


2008:

 


2008-2009


Där var han SNYGG! 


Älskade häst - nu ska du bli smal och snygg igen! Jag vill inte släppa taget om dig än på ett bra tag!

Av Elina - 29 september 2011 21:43

 

Har njutit av en härlig, men kort ridtur idag. Blev en skritt-tur i repgrimma, och vi tränade mest på att få till halterna. I början ville herrn inte riktigt lyssna när jag bad om att han skulle göra halt, men då blev jag lite arg och gjorde en one-rein-stop - sen satt alla halter precis som dem skulle. Så fort jag visslade och gav signalen för halt stannade han. Bad han även att "kyssa stigbygeln" några gånger, duktig pålle! 


Sen blev vi fotograferade lite hemma. Jag ser ut som ett mongo på de flesta av bilderna, men det bjuder jag på. ;) 


Nu vill jag veta vad ni tycker om hans hull? Syns det att han är liiiite smalare? 

           

Av Elina - 29 september 2011 11:45

Idag är jag hemma från jobbet också. Är så trött, och huvudet värker så snart ska jag vila en stund till innan jag sätter igång med dagens sysslor. 


Hade tänkt baka lite bröd och även kanelbullar idag som jag kan frysa in. Bra att ha om någon kommer och hälsar på. Funderar även på att göra en god äppelkaka som jag kan bjuda mormor och morfar på i helgen om dem kommer på besök. 


Sen borde jag även dammsuga lägenheten, men jag får se om jag orkar. Det går ju fort att dammsuga här, men jag är helt slut pga värk och dålig sömn. 


I eftermiddag ska jag åka ut till min fina, vackra häst. <3 Han ska få en massage av mig och sen ska jag se om jag hittar det där bling-pannbandet för då ska det fotas och säljas på Tradera. Ska även fota min tävlingskavaj och mina vita ridbyxor för dem ska också säljas. Så är ni på jakt efter en svart tävlingskavaj i storlek 44 eller 46 så har jag en till salu! ;) Det är lika bra att jag säljer det, jag har inte tävlat på 2-3 år, kavajen har jag använt en gång och sen har den bara hängt i garderoben. Jag hade inte tänkt tävla än på ett tag heller, även om suget kom när jag såg att den lokala föreningen ska ha KM snart.. 


Det är mina planer idag. Vad har ni för planer idag? 

Av Elina - 29 september 2011 11:12

Filipus:                 


Filipus mål: 

* Stärka grundgångarterna

* Rida mer lösgörande

* Hitta den där wow-traven han har.. 

* Stärka överlinjen. 


Hur vi ska nå målen:

* Klättra

* Träna dressyr, ev för en dressyrtränare

* Använda mer bommar i träningen. 


 


Elina: 


Elinas mål:

* Inte glömma bort att rida. (Ibland åker jag bara med, fy mig!)

* Handhållningen. Jag håller i ett par tyglar, inte ett cykelstyre..

* Snabbare inverkan. 

* Bygga mer muskler kring bålen/ryggen så jag inte sitter som en hösäck..


Hur jag ska nå målen: 

Ta hjälp av en tränare alternativt fuska lite genom att köpa en Perfect Sit. 

Träna mer Core/CXWorx-pass för att stärka min bål. 


 


Sen är det säkert massa andra saker vi behöver förbättra, men min hjärna har tagit semester just nu. Framförallt ska jag förbättra min sits, jag sitter som en hösäck. Troligtvis kommer jag få besöka en kiropraktor eller sjukgymnast för att få hjälp med smärtorna i nacke/rygg/axlar/knä. 


Men denna vinter ska vi utvecklas, och bli lika bra som vi var förut! 


















Av Elina - 28 september 2011 14:45

Happ, så var man hemma igen. Jobbade 2 timmar idag, sen sjukanmälde jag mig och gick hem. Innanför dörren bröt jag ihop. Det är inte likt mig. 


I flera veckor har jag haft konstant huvudvärk. För några veckor sedan började jag bli illamående på kvällarna, precis när jag skulle somna. Hungrig som en varg, men har ingen matlust. Idag gick det för långt. Jag trodde huvudet skulle sprängas, att jag skulle svimma eller nåt. Har legat fram tills nu, åt lite lunch för en timme sedan, är redan hungrig igen.. 


Får se om jag orkar jobba imorgon. Har egentligen det där projektet kvar att slutföra, men talade med chefen innan jag gick hem och det ordnar sig nog med det får jag hoppas. Jag är så less. Varför kan inte jag få vara frisk och pigg som de flesta andra? Känner mig helt värdelös som inte orkar jobba, som får ont i kroppen av att rida (ja, så långt har det gått nu. Jag gruvar mig alltid inför avsittningen eftersom jag vet att det gör ont och jag vet att jag får stå med böjda knän och rygg i ca 10 min innan jag är såpass bra att orka leda in hästen i stallet). 


Igår var vi ute och sprang i skogen igen, jag fick stanna flera gånger för jag kunde inte andas. Gissa vem som fortsatte ändå? "Man måste ju slutföra det man påbörjat.." Dumt kanske, men det kändes så bra när det var klart. Jag älskar verkligen att springa i skogen på hösten. Vi har så fina skogsvägar häromkring, det är helt underbart att bara kuta allt vad man har. Kolla bara på denna utsikt:

     


Fick i alla fall pussa på hästarna igår. Som terapi för själen, brukar jag säga. För det är verkligen det. Speciellt om man har en trasig kropp, känner sig ensam och är deppad. Då är det verkligen terapi att åka ut till stallet, höra hästarna gnägga och bara borra ner näsan i manen o njuta.. <3 



Bjuder på en fin låt såhär på eftermiddagen.. 

Ovido - Quiz & Flashcards