icelandic

Alla inlägg under oktober 2011

Av Elina - 30 oktober 2011 23:45

Jag och Filipus är tillbaka, som vi ska vara! Den senaste månaden har det inte direkt varit så roligt att rida min lillskit eftersom grisepassen kom tillbaka, men idag var han den där fantastiska fyrgångaren igen och jag hade ett stort leende på läpparna efter att jag hade ridit honom. <3


Underbara häst! Vi höll oss efter vägen, töltade på i ett fint tempo och sen la jag ner honom i trav - och vilken trav det blev! Satt med världens leende och ville aldrig att det skulle ta slut. 


Tänkte testa galoppen också, tidigare har det blivit några galoppsprång och sen pass/grisepass.. Idag var den där gunghästgaloppen tillbaka, den där underbara galoppen. Och jag passade faktiskt på att gasa lite i galoppen, och Filipus är inte sen på att svara när man vill ha lite fart så jag kan ju verkligen säga att det gick undan där. Men en vissling - och sen skritt. 


Ett perfekt avslut på en perfekt helg! 


(min fina idag efter ridturen.. Lagom påpälsad med reflexer, man måste ju synas! ;)

    


(och en bonusbild; Jag lekte modell igår, detta var en av bilderna på mig..)

 

Nu blir det godnatt! (och min dator/internet vill inte samarbeta, så kommentarer svarar jag på när det vill fungera bra igen.) 

Av Elina - 26 oktober 2011 23:30




Länk till produkten 





Länk till produkten   



Länk till produkten  



Länk till produkten  



Det finns så mycket jag vill köpa, men med tanke på att jag har jobb till den 27:e november och sen är jag arbetslös samt att både min dator och mobil sjunger på sista versen - och bilen är på väg att gå sönder igen borde jag spara pengarna. Men drömma kan man ju alltid göra, plus att det snart är jul och min födelsedag! 


Kom dessutom på att min ridhjälm borde skrotas, har fyra ridhjälmar som bara hänger på en krok typ och är dammiga o dessutom är dem använda flitigt och jag har även lyckats ramla av så alla är trasiga. Så en ny ridhjälm hade varit bra att ha, min nuvarande hjälm har jag både ramlat av i ca 10 ggr, samt att den trycker som tusan mot min panna så jag får huvudvärk av den. Men även det får vänta lite till, kan låna mammas hjälm så länge tills jag har råd att beställa hem en egen. 


Men nu ska jag sova. Imorgon är det en ny dag. Då står detta på schemat:

- Jobb

- Ridning

- Träning (aerobox / gym / promenad)

- Tvätt 

- Ringa runt på olika företag och presentera mig. (Söker nya jobb..)

- Rensa garderoben

- Rensa stallkammaren på saker som ska säljas. Det kommer säkert komma ut bilder i bloggen, så håll utkik!


God natt! 





Av Elina - 26 oktober 2011 22:48

 






Länk





 

Länk

Av Elina - 25 oktober 2011 22:19

Det är inte så smart att köra på en hal vinterväg med sommardäck! ;)


Vi (dvs jag och mina vänner) gjorde en roadtrip idag. Bilen hade fortfarande sommardäck och här är det frost = halka! Men vi höll oss på vägen hela tiden, även om bilen gled lite sidled då och då..


Nåväl, mamma ringde. En spekulant har dragit sig ur. Dem var rädda för Dollan tydligen, men dem sa inget på provridningen utan då var hon jättemysig och trevlig o dem ville gärna testa henne flera gånger. Eh, okej?! Så just nu lutar det åt att det inte blir någon flytt alls..   


Just nu är jag så less! Jag hade sett fram emot att få flytta Filen närmare mig, så jag kan hålla igång honom på allvar. Men inte då, får vi inte såld/låna ut Dollan så går det ju inte.. Hon kan ju inte stå ensam här hemma. 


Nu ska jag sova, jobb imorgon. Tack o lov slutar jag 14, så jag hinner åka ut o rida innan det blir mörkt! 

Av Elina - 24 oktober 2011 21:59

Och jag är redan som ett litet barn.. Ja, som ni kanske förstått så är det två månader kvar till julafton! 


Mitt palats (ehrm, lägenheten) ska inredas till ett mysigt ställe med massa tända ljus, julgran, varma pläder och mysiga kuddar. Dessutom har jag redan nu planerat in julbaket, så det kommer dofta gott av nybakade lussebullar, pepparkakor och julgodis. 


Fastnade inne på Ellos hemsida idag, det var ganska dumt för jag hittade så mycket jag vill ha! 

Här kommer några smakprov på vad jag vill ha (läs: vad jag kommer skaffa trots att jag inte har råd egentligen..)


En snygg matta till hallen är ett måste!


 

Söta gardiner till köket.


   

Ett snygg påslakan, detta kommer jag definitivt klicka hem sen! :)


Det är ingen riktig jul utan glögg och pepparkakor, så ett glöggset är ett stort måste! Tyckte detta var supersött!   



Sen har jag hittat miljontals (inte riktigt, men nästan) olika, fina ljuslyktor och ljusstakar. Jag vill ha! 


Imorgon ska jag ev köpa en fin fåtölj också, som ska kläs in med ett mysigt tyg. Den kommer jag spendera alla mina mörka kvällar i, läsa en bok eller bara sitta o titta på tv. Fåtöljen är verkligen så skön, och det bästa av allt är att man kan gunga lite som i en gungstol. 


Och just det ja, det är knappt en månad kvar till min födelsedag! :-D 

Av Elina - 24 oktober 2011 20:13

Sådär, då har man fixat en egen kategori för bloggtävlingar. Och givetvis har jag hittat spännande tävlingar jag måste ställa upp i! 


 

Länk: http://warnmark.blogg.se/2011/october/bloggtavling-vinn-fran-pikeureskadron.html 




Länk: http://catago.blogg.se/2011/october/tavling-vinn-borstar-fran-magic-brush.html




Länk: http://lamiamichelle.se/?p=1859    














Av Elina - 23 oktober 2011 17:16

Hela helgen har varit fylld med provridningar. Två familjer som har provat Dollan nu och nu återstår bara besluten.. 


Första familjen är dem som bor ca 6-7 mil härifrån. Dem gillade verkligen Dollan och jag tror hon skulle bli väldigt omtyckt där. Mamman i familjen fick till och med galoppera på Dollan. Inget bocksprång, inget bråk utan hon bara rullade in i galoppen med spetsade öron. Sen travade dem runt lite och ja, det gick väldigt bra. 


Dollan var lite het när dottern red, så jag fick gå bredvid och hålla i henne men Dollan var verkligen en pärla!


Idag kom den andra familjen och testade henne. Ingen galopp idag, bara skritt o trav men dem red ut ensam och det gick väldigt bra. Om den familjen vill ha henne kommer hon stå i samma stall som Filipus, det var nämligen stallägaren som provade henne. 


Filipus charmade iaf stallägaren, som vanligt. Han är bra på att charma folk, speciellt småbarn. Lillfisen min! <3 


Men jag är extremt stolt över min lilla raggsocka som verkligen var urmysig med båda familjer. Nu känns det mycket lättare att sälja henne, då jag vet att oavsett vart hon hamnar så kommer hon få det riktigt bra och bli riktigt ompysslad och älskad! 


Finaste Dolla! <3   

Av Elina - 21 oktober 2011 10:42

Jag älskar fredagar! Idag är jag ledig, och det var så skönt att få sova ut till kl. 9 imorse. Ligger fortfarande i sängen, men ska snart springa ner till tvättstugan och se om det finns en ledig tid idag. Sen ska hela lägenheten storstädas. 


I eftermiddag ska jag åka ut till det nya stallet och kolla in Filipus nya box. Det blir kul! Körde som sagt förbi där igår, och det är ett fantastiskt fint stall! Undrar om Filipus kommer trivas med alla travare? Fast han är van, när vi bodde på Wången stod han med massa travare och det var inga problem alls. Han är så himla snäll mot alla hästar, så själva ihopsläppen kommer gå bra! 


Imorgon vid 12-tiden får ni hålla tummarna för oss. Då blir det provridning, och jag tror att den familjen kommer passa bra med Dollan. Hoppas verkligen att dem klickar! 


Finaste     



Trevlig helg! 

Skapa flashcards