icelandic

Alla inlägg under februari 2012

Av Elina - 19 februari 2012 21:30

Mina hästar har verkligen skött sig bra idag! Det blev nämligen två ridturer idag, först på Svarta Faran och sen gångartsträning med Lilla Röda. 


Dollan skötte sig utmärkt, dvs jag kunde sitta och dagdrömma på halvlånga tyglar utan att vara på väg ner i diket. ;) Skämt åsido, hon var verkligen jättemysig att rida idag. Fina Svarta.. <3 

   



Filipus då.. Han var underbar idag! Bästa, underbara hästen. 


Vi tränade tölt i både arbetstempo och ökat tempo, traven likaså. Helt klockren! Jag njöt däruppe på ryggen, han var så j.ä.v.l.a FIN idag! 


Galoppfattningen blev hur bra som helst och även galoppen var finfin.


   




Mycket nöjd med mina pållar idag! :)   

Av Elina - 15 februari 2012 21:46

Ja, idag fick det bli galopparbete för Filipus del. 


Om jag ska summera hela ridturen med ett ord blir det WOW! 


Började med att värma upp i skritt, Filipus var ganska pigg så det blev ganska många halter och övergångar skritt-halt-skritt för att få honom att slappna av, lugna ner sig och jobba i en låg form. Sen tog jag tyglarna, jobbade lite sidvärts och i samlat tempo i skritten. Joggade en bit för att sedan öka lite på traven och WOW - vi flög fram. 


Planen för dagen var som sagt galopparbete, och när han var väl uppvärmd började vi jobba lite i galopp. Första fattningen blev mumma! Jag vred höften lite och tänkte galopp - och galopp blev det! Samlade honom lite i galoppen, och det var som att sitta på en gunghäst. 


Gasade sedan på lite i galoppen för att sen samla upp honom igen. Han gick så sjukt bra! Tog ner honom i trav på långa tyglar och lät honom trava på i en lägre form innan han fick en lite vilopaus. 


Mötte en traktor efter vägen, Filipus stod helt stilla när den körde mot oss och även under hela tiden som jag pratade med den som körde. När traktorn körde iväg fick han tillåtelse att gå igen, och då lunkade han på hemåt i sakta takt. Helt otroligt egentligen, hur totalt orädd en häst kan vara för saker. 


Jag kan inte sluta le.. Älskade kusebuse! 

 

Av Elina - 13 februari 2012 23:51

Jag och hästarna passade på att busa lite i hagen idag. Kameran följde med och här kommer några av dagens bilder.
                   

Av Elina - 13 februari 2012 18:49

Nu syns jag inte, va?

 

Av Elina - 8 februari 2012 23:20











Bjuder på en gammal bild på Fil <3 Här var vi på väg mot kliniken i somras. Älskade häst. Tårarna var nära, rädslan att förlora en kär vän var enorm. Men han fick följa mig hem, och den glädjen går inte att beskriva i ord..

  

Till en helt annan sak. Min bil blev klar idag, den gick ju sönder för ett tag sedan och har varit inne på lagning fram tills nu. Tydligen var det många olika fel på den, men nu så funkar den igen! Den var pigg när jag körde, som en helt annan bil! ;) 


Såå.. Imorgon tar jag min fina Silverpil och brummar ut till stallet. Till mina hjärtan. Får se om den Svarta vill följa ut på en långpromenad, hon har vilat länge nu och känner jag henne rätt kommer det innebära att hon är som en tickande bomb. Men min vackra Röda ska få komma ut på tur iaf. Han har också vilat, dock inte lika länge som Svarta damen men han kommer nog vara pigg och glad. Som han alltid är. Älskade Filipus. 


Men innan jag åker ut till stallet ska jag gymma. Klockan 7 på morgonen. Jag har fortfarande träningsvärk i rumpan och låren. Men det blir nog lite kondition och kanske lite armar/mage. Ja, så får det bli.. 


Nu ska jag sova! :) 


Av Elina - 5 februari 2012 22:15

           


Mitt vackra fina hjärta. <3

Av Elina - 4 februari 2012 18:03

           



Tagna en helt vanlig dag i januari på väg ut till stallet! 

Av Elina - 1 februari 2012 23:11

Imorgonbitti kl. 6.30 ska jag tydligen infinna mig på gymmet. Jag har fortfarande inte somnat, men ja.. Det är bara att gå och lägga sig. Försöker peppa mig lite inför träningen imorgonbitti med skön musik. 



Nu ikväll har jag gått igenom garderoberna, ska slänga ut massa kläder som jag inte vill ha/som inte passar till salu och försöka få in lite pengar. Till helgen ska jag bannemig gå igenom alla hästsaker också, kommer slänga ut det mesta här i bloggen också, så kör vi en liten bloppis! 


Och ja, passade på att väga mig innan jag duschade bara för att.. -2.5 kg. YEAH! 

Ovido - Quiz & Flashcards