icelandic

Alla inlägg under mars 2012

Av Elina - 27 mars 2012 23:54

 


Hon har blivit så förbaskat fin.. Och just nu lutar det åt att behålla henne, speciellt efter att uppfödaren mailade mig och berättade att hon har förbaskat fina gångarter. Ja, hon får nog flytta hem till Sverige snart. Världens finaste! <3 

Av Elina - 26 mars 2012 20:22



Han är jäkligt snygg. Och det vet han! Min lilla myshäst!   

Av Elina - 24 mars 2012 00:10

.. på kinden fick jag idag. Alltså, Filipus är så rolig ibland. Oftast har han bökat omkring i leran med mulen och fått roliga "tecken" på mulen och så ska han alltid pussa på en, helst på kinden. 


Såhär vacker var herrn idag:

 


Tidigare kom han ju in med en fin rosett på mulen också;



Han är bra mysig, mitt lilla hjärtegryn. <3  


Idag har han nääääästan lärt sig att flema (dra upp överläppen) på kommando. Det ni. Han är så rolig, min fina. Snart 12 år tillsammans och varje dag lär jag mig nåt nytt med honom, och varje dag får han mig att skratta åt alla hans tokheter. 


Nu är det nog dags att sova, imorgon väntar shopping i Sundsvall! Jag kommer definitivt spendera en hel del pengar på Hööks, då hästarna "behöver" lite nya grimmor, eksemtäcke till damen och kanske ett nytt schabrak eller två.   

Av Elina - 18 mars 2012 21:00

Vilken härlig helg det har varit! Och mina fina kusar har varit så duktiga! 


Idag blev det en skrittrunda tillsammans med mamma. Jag fick äran att rida Dollan igen, och damen skötte sig utmärkt trots att hon var ganska spänd i början och "letade faror", hon skygga för en snöhög och tyckte fortfarande (!!) att träd som ligger staplade vid sidan av vägen är det farligaste som finns, trots att hon gått förbi dem tusentals gånger. Men på slutet av turen, när hon slappnade av så kändes hon riktigt fin! Min lilla åsnedam! 


   


Nu börjar även galoppen gå bra under ryttare också, vilket är jättekul trots att jag inte var "piloten" dvs ryttaren som galopperade henne. Istället slängde jag upp en vän på henne som fick testa galoppen hela tre gånger, utan några bocksprång eller rodeo. Nån dag här i veckan ska jag upp på henne och jobba lite i galoppen också. 



Filipus då. Han är verkligen en riktig mysfarbror. Åh, vad jag älskar den hästen! <3 

   


Imorgon får hästarna vila. Det förtjänar dem! 

Av Elina - 7 mars 2012 22:46

   

Av Elina - 4 mars 2012 23:38

Kan ni gissa vad jag gjort idag? Ger er en ledtråd!




Ja. Jag o Dollan tog oss en trevlig ridtur i det härliga vädret. Och vet ni vad? Hon gick verkligen såå bra!  Vi fick sällskap också, mamma på Filipus. Väldigt trevligt! :) 


Det blev två-tre stopp längs vägen, det är tydligen jätteläskigt med träd. Men istället för att vänta ut henne testade jag att bara skänkla på och få henne att gå framåt. Det gillade inte damen riktigt, men till sist gick hon framåt och sen var det lugnt igen. Blev en lång skrittrunda i solskenet, travade på lite också och det gick så bra. Dollan gick med spetsade öron hela tiden, och med sänkt huvud. Duktiga pållan min! <3 


 


Mina snyggingar! <3

Av Elina - 3 mars 2012 00:40

                

Av Elina - 2 mars 2012 00:22

Vilken härlig dag det har varit! 


Solen sken, plusgrader ute och man kunde verkligen att känna att våren är på väg! Jag passade på att ta vårens första joggingtur faktiskt. Det gick sådär. Fick lite ont i höfterna på slutet och efteråt kröp smärtan ner mot låren. Jag antar att jag spänner mig lite nu när det fortfarande är halt på vissa ställen, så till nästa gång om inte isen har smält bort helt ska jag ta med mig broddar i fickan som jag bara tar på mig innan jag börjar jogga. 


Här är två härliga bilder från dagens tur;

   


Dessutom var jag på sportaffären för nån vecka sen, det var total utförsäljning och lyckades hitta en snygg löpdress att ha nu i vår! Till min stora förvåning fick jag gå ner hela 3 storlekar för att den skulle passa, och inte sitta som ett stort jäkla tält på mig. Ändå är jackan ganska stor.. Wiiieeee! 

 

(Ser ni mitt nyckelskåp? Det fick jag av min syster. Hon har gjort det själv och satt dit en bild på Filipus så att det ser ut som att det är ett foto som är inramat! <3) 


Imorgon ska jag till mitt hjärta igen. Enligt väderprognosen ska det bli kanonväder även imorgon så det blir nog en tur i skogen då. Åh, vad jag längtar! <3 

Skapa flashcards