icelandic

Alla inlägg under juli 2012

Av Elina - 17 juli 2012 19:11

Jag har börjat sätta igång en helt frisk Filipus nu! Igår tog vi oss en skritt-tur på ca 30 min, han var pigg men han var ganska störd på alla flugor så han gick och sparkade mest. På hemvägen fick han för sig att allting var såååå läskigt, skyggade för minsta lilla sak och skulle titta på allting. Sötnosen min då! 


   


När vi nästan kommit hem hörde han ett barn som grät inne på en gård. Inte kunde han gå hem då heller, han gick mot gården och när jag tog i honom och förklarade att vi skulle gå hem, inte hälsa på nåt barn då blev han sur. Han skulle prompt gå dit han hörde barnet. Har jag någonsin berättat att min häst ÄLSKAR barn? Till sist, efter låååång övertalning kunde vi gå hemåt men han gick och sneglade mot gården där barnet var. När jag släppte ut honom i hagen igen då gick han och ställde sig längst bort i hagen och försökte lyssna om han hörde barnet igen.. 



Idag får han vila, imorgon blir det troligtvis skritt i ca 30 min igen. Ska skritta honom så tänkte jag i ca 1-1½ vecka, och sen kan vi börja nosa lite på traven och tölten igen. Om allting går som det skall, kan vi börja träna mer seriöst om ca en och en halv månad. Jag skyndar långsamt.. ;-) 


På SM i borlänge var det helt underbart! Fina hästar, bra väder och hur kul som helst! Min absoluta favorit, Vignir och Berserkur vann SM-guld i fyrgång! Berserkur är ju efter Keilir, och Keilir är även Brælas farfar. Hade dem inte varit så nära "släkt" med varandra, hade nog fröken B fått dejta Berserkur i framtiden. Iaf, Berserkur såg riktigt flott ut! 

       



En häst som också var ruskigt flott var den otroligt fantastiske Svartur vom Hochwald! Jag hade också sett jätteglad ut om jag fått rida en sån fin häst! 

     


Thor från Järsta var fantastisk i T2:an. WOW. Jag rös genom hela A-finalen. WOW. 

 

Av Elina - 16 juli 2012 20:41

Här kommer några bilder från SM! 


                                               

Av Elina - 8 juli 2012 20:58

Här är lite bilder från helgen! 


               

Av Elina - 5 juli 2012 08:56

Snart är det dags! SM för islandshästar! Vilka ska dit? 


Jag åker förhoppningsvis på fredag kväll, då vi har hus i Borlänge. Sen ska vi spendera hela lördagen och söndagen på tävlingen.. Det kommer verkligen bli så roligt att få komma iväg, se fina hästar och träffa massa folk! Ska försöka att inte shoppa så mycket, får se hur det går. Snart har jag ju tre hästar att handla åt..   Håller redan nu på att kolla på saker till min fina Braela, måste ju fixa lite grimmor, täcken osv till henne. Försöker välja färg till henne, Filipus har mest blåa saker, Dollan har rött/grått men vad sjutton ska man ha för färg till B då? 

Såhär såg hon ut i våras:

  



Min förkylning har inte gett med sig än, och häromdagen fick jag även världens hosta så nu kurerar jag mig med lite filmer, godis och hostmedicin. Har lite hästabstinens, måste ut till stallet snart! Filipus ska sättas igång till helgen, så jag måste bli frisk nu!! 


Just det, jag kom in på en av de utbildningar jag sökt! Så jag blir student i slutet på augusti.. Har inte studerat sen typ 09, men jag känner mig motiverad! Dock blir det inte någon hästutbildning, men en utbildning som leder till jobb och som verkar vara himla rolig! 


 
Liten har blivit stor och oerhört vacker! Fick reda på att hon har börjat tränats inför flygresan, och det går bra. Hon är samarbetsvillig och väldigt trevlig att hålla på med! 

Av Elina - 1 juli 2012 16:01

Jag har råkat ut för en jäkla förkylning som inte riktigt vill ge med sig. Har dock klarat mig från feber, men det är hemskt att vara förkyld på sommaren när det är så varmt och härligt ute. Jag vill ju kunna vara ute och springa i skogen, gymma, rida, bada, sola... 


Nåja, jag hoppas att jag mår bättre snart så jag kan klättra upp på fröken D som fått vila nu när jag varit sjuk. Jag har inte haft orken alls att rida, och jag har ingen lust att åka av heller! ;-) Så hon har helt enkelt fått vila, men jag hoppas att jag mår bättre till veckan så jag kan rida igen! 


Var ut till Filipus igår. Han kom skrittande mot mig, gnäggade och sen stod han o jag och myste en stund. Älskade hästen min! Nu hoppas jag att han blir bra, helt återställd igen. Blir han inte bra får han antingen gå som sällskapshäst, eller så får han vandra vidare till de evigt gröna ängarna. Jag vill inte tänka på det, men jag måste ändå kunna fatta ett beslut om det blir så att han inte blir bra igen. 


 

Ovido - Quiz & Flashcards