icelandic

Alla inlägg under augusti 2012

Av Elina - 27 augusti 2012 14:37

Idag började skolan. Blev en kort dag med lite information och upprop. Så efter två timmar satte jag mig på bussen hem igen. Ganska skön dag, med andra ord. Solen skiner och det blåser rejält här. Ska snart iväg och handla lite, fixa matlåda till morgondagen. 


Senare i eftermiddag ska jag ut till stallet. Till min älskade buse. Vill ni veta en sak? Han är helt återställd. Ingen hälta, inga snubblingar, ingenting. Älskade, älskade busen. Tack gode gud. Tack till alla er som höll tummarna. 


Busen för några veckor sedan:

   



Av Elina - 13 augusti 2012 22:21

Jag är visst ganska dålig på det där med uppdateringar.. ;) 


Ja, vad har hänt i mitt liv den senaste tiden då? Jobb, hästar, träning, semester i Riga, ännu mer träning, ännu mer hästar och ännu mer jobb. 


Filipus är fortfarande ofräsch i benen. Blir han inte bättre ska han utredas på klinik och därefter kommer det svåra beslutet att tas. Håll alla tummar ni kan för min finaste! 


 

Av Elina - 1 augusti 2012 23:16

Idag testade jag att cykla med Filipus. Han tyckte det var sådär i början. "Vadå, ska jag SPRINGA bredvid cykeln? Nejdu matte, jag håller mig här bak istället." Så han skrittade bakom cykeln. Men efter ett tag lossnade det för herrn och han tyckte nog att det var ganska kul ändå. 


Det roliga var att detta var första gången jag cyklade med häst. Det var lite vingligt i början, men vi mötte både andra cyklister och även bilar - men Filipus visste vad han skulle göra. Stanna på sidan av vägen tills dem passerat. Åh, vad duktig min pålle är! :-) 


Så detta ska vi fortsätta med, minst 3 gånger i veckan blir det cykelturer. Kanske man skulle testa med Dollan också? ;) 


Jag blir bara så glad att han är helt återställd, och nu ska vi bara hitta formen igen. Älskade häst!


   


Ovido - Quiz & Flashcards