icelandic

Alla inlägg under oktober 2012

Av Elina - 20 oktober 2012 22:00

Nedräkningen fortsätter. 2 veckor exakt. Jag har drömt om henne några nätter i rad nu, åh vad jag längtar. <3


Och så måste jag ju berätta om Filipus. Det är nästan så att man börjar fundera på om någon bytt ur honom, haha! Idag mötte vi en kvinna när vi var ute på tur. Filipus gick fram mot kvinnan, jag gjorde halt innan han kommit fram och vi pratade lite. Filipus försökte ta ett steg fram, men jag var snabb att korrigera honom och frågade kvinnan om det var okej att han hälsade. Det var det, och jag lät honom gå fram till kvinnan. Filipus njöt när hon klappade och berömde honom, och när vi skulle gå vidare ville han helst följa med kvinnan.. Eh ja.. Så jäkla myssjuk är min häst. 


Dessutom var han helt underbar idag. Åh, vad jag älskar denna häst. Vi galopperade uppför en backe, helt plötsligt ger han ifrån sig ett glädjetjut och så känner jag hur baken lyfter. Jag skrattade så tårarna rann, han vet hur man gör matte lycklig. 


Jag är bara så glad att han är helt frisk nu, min fina lilla pålle. 


   


Sen har jag lite tråkiga nyheter. Den 12 nov tar vi farväl av en familjemedlem. Då kommer våran älskade Dolla galoppera vidare till de evigt gröna ängarna. Älskade Dollan, nästan 3 år fick vi med henne men vilka fantastiska år det har varit! Och vilken ära det har varit att få lära känna henne. Älskade svarta faran. 

 



Nu ska jag fortsätta mysa med min andra svarta sak på fyra ben som ligger bredvid mig i soffan o snarkar. Nämligen denna:

 


Ha en fortsatt trevlig helg allesammans! :) 

Av Elina - 14 oktober 2012 22:13

Jag har börjat nedräkningen till den 3 nov.. Vad händer då? Jo, min fina B anländer till Sverige. Oj, så nervös jag är redan, haha! 


Hoppas verkligen tiden går snabbt, jag vill ha henne här nu!


Finaste B..

 


 



Och så måste jag visa.. Filipus har blivit så sjukt "mammig" den sista tiden, helt underbart! Han vill bara vara nära en hela tiden. Älskade Frullis! <3 

   



Av Elina - 4 oktober 2012 12:23

Det är Filipus smeknamn nuförtiden. Den flygande köttbullen. Han är fortfarande tjockis, även om det går åt rätt håll - han går neråt men det går segt. Han går på strikt diet och rids regelbundet. Så snart hoppas jag att han är i fin form. 


Vi har börjat komma igång lite med tölten och traven nu, och han är verkligen finare än någonsin! Häromdagen tog vi våran första galopp på evigheter. Behöver jag säga nåt mer än lycka? Han var så himla fin. Älskade hästen. Min köttbulle. 


     


En dag såg vi får efter vägen när vi kom töltandes. Filipus tvärnitade så jag höll på att flyga av, då jag inte var beredd på det. Sen stod han där och kollade på fåren, och dem kollade på honom. Sen var det inget mer med det. Han är så sjukt cool. Likaså en dag när dem höll på att avverka skog längs vägen. Träden föll ner och det var stora maskiner som höll på med avverkningen, Filipus suckade och skrittade förbi med mulen i backen. 


Filipus och fåren.

 



Dessutom är det ju nu klart att min lilla B kommer hem till Sverige! Åh, denna längtan! Väntar på datum för flyget. Börjar bli lite nervös. Jag ska träffa min lilla häst för första gången! Dock har vi ju bara plats för två hästar i stallet nu, och därför har vi nu beslutat att finaste Dollan ska få vandra vidare. Hennes eksem blev extremt mycket värre nu på sensommaren/början på hösten och nu är den ännu värre, trots att knotten knappt existerar just nu.. Hennes syn har blivit sämre också, och som hovis sa: Ja, förut såg hon ung ut, man kunde knappt tro att hon var 20+ men nu börjar man se att hon är gammal.. Hon faller ur jättelätt så nu har vi fått öka både med näringsrikt hö samt en gröt med lucern, krafft sensitive och foderjäst åt henne. Allt för en gammal dam! ;)


Hon är lika pratglad fortfarande. Så fort man visar sig i stallet så börjar hon gnägga och så ska man klia och prata med henne. Finaste Dollan. Det kommer bli tomt efter henne i stallet. 

   



Avslutar med den nyaste bilden på Brallan. Min Bralla. Min fina. Åh, denna längtan... 

 

(Hon är också rund om magen, det får man vara när man gått på stort sommarbete med massa kompisar hela sommaren.) 


Skapa flashcards