icelandic

Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

Framsteg!

Av Elina - 3 januari 2013 20:46

Alltså, den där B är ganska så otrolig. Idag trotsade jag förkylningen och åkte ut till mina älskade hästar. Behövde få pussa på mjuka mular och borra in fingrarna i den långa pälsen.. 


Filipus gnäggade åt mig när jag kom. Han kom fram till mig, vi kramades länge och han fick lite hårdbröd. Nöjd gubbe. 


Bræla följde mig överallt, nosade på mig och var väldigt social. Lilla fröken min! <3 Sen skulle jag gå in i stallet, då följer B med mig, kollar på mig som om hon tänker: "Men hallå, jag då?" så jag sa: "Ja, kom då B.. Följ med in du också!" - och hästen följer mig lös in i stallet. Inne i boxen kliar jag henne på halsen och märker att hon har en kal fläck under manen = pälslöss. Suck! Men oj så skönt det var att bli kliad. Överläppen åkte upp och ned, och vid ett tillfälle kliade hon mig tillbaka på armen.   Vi hade ett litet ögonblick där, jag och B. Och jag faller bara mer och mer för henne. 


Nu vill jag bli frisk från denna jävla förkylning så jag kan börja arbeta på B ännu mer. Detta kommer bli en spännande vår, med inridning och allt! 


Hon övar på att ställa upp sig framför kameran. Dock borde jag skaffa en bättre kamera.. Och ja, hon växer. Och växer. Hon var lika hög som Filipus när hon kom för snart två månader sen, men nu är hon högre. :-) 

 


TROLL! 

 

 
 
Alexandra

Alexandra

15 januari 2013 08:56

Hur gör du egentligen för att dina hästar ska bli så sociala och kunna följa dig lös och allt vad det är? Du har någon magisk kontakt med hästar tror jag!

Sv, Det hade varit en perfekt lösning om du kunnat ta Rak. Så dig hade hon också fått bästa möjliga vård och ridning. Jag tänkte faktiskt på det jag också, det hade varit perfekt om Rak kunnat vara hos Elina.

Tankarna går dock kring att sälja. Jag skulle helst vilja ha bort henne på foder. Jag vill inte ha ansvaret för en häst när jag pluggar. Och det är inte säkert att Jag hittar någon som klarar av Rak så som Cia gör och kan fortsätta hennes träning samt få henne att känna sig trygg i olika situationer. För det är just det, jag känner mig inte trygg på henne och har inte modet att vara ute i skog och mark för att träna vår trygghet. Jag vill inte behöva vara rädd på min hästs rygg. Så jag vet inte just nu...

http://barefootangel.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Skapa flashcards