icelandic

Direktlänk till inlägg 7 januari 2013

Träning, tappsko och tidsbrist.

Av Elina - 7 januari 2013 16:54

Jag har tränat B lite mer i helgen som var, vi tränade på att flytta bakdelen, lyfta hovar och avslutade allting med en genomborstning och sen blev hon avlusad (Nåväl, vi hävde Switch på henne då hon har pälslöss..). Dessutom har hon börjat få stå ensam inne, uppbunden. Jag har koll på henne hela tiden utifall nåt skulle hända, men när hon backar och grimskaftet blir sträckt går hon framåt igen. "Jaha, jag satt visst fast här. Jahaja.. Jag går väl fram igen då.." Hur cool som helst. En gång sprang hon efter mig - lös - in i stallet. Från hagen. Lös. Bakom mig. Underbara häst! <3 


Och när jag ropar på henne i hagen har hon börjat gnägga sådär lågt och mysigt till svar. Hon liksom hummar till svar, med spetsade öron och sen kommer hon fram till en. Jag behöver aldrig ta henne i hagen, jag säger bara: "Kom nu B så går vi in.." och då följer hon efter mig. När Filipus ska ut på tur vill hon följa med. Hon vill så gärna följa med att man får passa sig när man öppnar grinden till hagen, eftersom hon ska med ut. Jag brukar be henne backa, be Filipus gå framåt och vara riktigt snabb med att stänga grinden, annars smiter hon med ut.   Det bästa hon vet är när vi kliar henne under pannluggen. Då blir överläppen låååång.. 


Hon är så cool, lilla B. Så sjukt cool. Jag hade väntat mig mer drama, mycket mer jobb men hon finner sig tillrätta med det mesta. Det är liksom "jaha, du gör sådär.. Jahaja.. *tuggar* ja, det där var ju inte farligt.." hela tiden. 


Medryttaren hörde av sig idag, hon var ute i stallet och skulle rida Filipus. Då hade han tappat en sko!! Han som inte tappat en sko på 5-6 år ungefär.. Och han blev ju ganska nyligen omskodd (veckan före jul) så det var lite konstigt, och att det var dessutom en baksko som lossnade, jag har en känsla av att en liten fröken B har med saken att göra. Nåväl, hoppas hovis har tid denna vecka att slå tillbaka skon. Fick dock sms av medryttaren att de hade haft en mysig ridtur idag, lät helt underbart! Och jag är så glad att min älskade gubbe får komma ut mer, jag hinner ju knappt andas vissa dagar..  


Har dock inte hunnit tagit några nya bilder, eller rättare sagt de bilder jag har ligger i telefonen fortfarande. En ny kamera står på inköpslistan tillsammans med en ny sadel, glasögon till mig och en ny dator. Hejdå pengar! Men tills dess att jag har fört över de bilder jag har så bjussar jag på lite gamla bilder. 


Här står Filipus ofta. Vi har stängt av hagen dock så de står inte så nära väggen, då det rasat snö från taket. Men under alla år vi har haft häst har alla älskat att stå där. 

 


Världens finaste nallebjörn! Han är nu 22 år gamm.. eh, förlåt. Han är 22 år UNG! 
 

Hjärtat! 
 

B kommer i full fart när det är matdags! 
 

Typiskt B! Sådär går hon ibland, med halva huvudet i snön.. 
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards