icelandic

Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Som en gummiboll ungefär..

Av Elina - 13 januari 2013 01:53

Älskade häst! 


Idag (eller ja, med tanke på klockan blir det igår) red jag ut på Filipus. Alltså.. 22 år är ingen ålder, men samtidigt vet jag att han blir ju inte yngre - men idag började jag nästan fundera.. Såhär pigg, fräsch och mjuk har han inte varit på länge. På flera år. :-o Han verkar bli bättre med åren! 


Vilken tölt han bjöd på idag.. Ojoj.. Halvlånga tyglar, finfina lyft, ren takt, spetsade öron, utan boots - han bara tickade på.. Han var hur lätt som helst, man kände hur han "lättade fram" och verkligen jobbade med bakdelen. På slutet släppte jag tyglarna och jobbade med bara min sits i tölten. Jag fick jobba lite, men oj så fin han var! 


Underbara häst! Jag blir tårögd bara av att skriva detta, om ni visste hur lycklig jag är just nu? För det första - vilken sjuk resa vi har gjort under dessa år.. Allt från sken, svårriden häst till grisepassande häst till fång/inflammationer/kolik/lång vila och behandling. Nu, 2013 - fräsch, pigg, mjuk och fin. Och jag är gladast i hela världen. För ett år sedan stod vi i valet och kvalet om vi skulle ge honom en chans till eller om han skulle få avsluta sina dagar. Men man kämpar för dem man älskar. För en familjemedlem. Skulle han bli sjuk igen skulle vi nog få fatta ett nytt beslut, men jag tänker kämpa på. Han ska hålla sig frisk i många år till, jag tänker göra vad som krävs för att han ska må bra. 


Lite bilder från idag:

Han fick ett nytt schabrak av mig som försenad julklapp, fin va? Tycker den färgen passade honom bra! :-)

         


Sen måste jag ju få visa min andra älskling. Mitt andra hjärta. Åh herregud vad jag saknar honom när jag är ensam i lägenheten, det gör verkligen ont. Men jag får ju träffa honom så ofta jag vill och jag vet att han trivs som fisken i vattnet att vara utekatt, men jag saknar honom ändå. Jag talar ju såklart om min älskade Kosmos. Min älskade katt. Folk undrar nog när jag säger att jag saknar min katt, det är ju bara en katt? Men det är det inte för mig. Inga av mina djur är "bara" ett djur, de är en del av familjen och kommer alltid vara det. 

   


Nu ska jag försöka sova, har tenta till veckan och kommer spendera denna helg till studier. Enda lediga helgen i hela januari.. Imorgon (läs: senare idag) ska jag sitta framför datorn hela dagen och bara plugga, plugga, plugga.. 



 
 
Alexandra

Alexandra

16 januari 2013 08:42

Så underbart det lät, sån tölt vill jag med prova på! Kan riktigt tänka mig hur det känns, som att flyga fram ungefär.

Sv, mja, kanske inte magisk då men du har en bra känsla för hästar!

Foder eller sälja är de bästa alternativen. Dock lutar det åt att sälja. Fast jag kan nog inte lägga ut en annons nu, iaf inte en till salu. Jag har bestämt att göra en undersökning på henne till våren då vi inte gjorde någon efter att hon förlorade fölet. Jag vill veta hur det ser ut och om hon kanske kan få intyg på att inte betäckas mer om det nu är så.

Är det så så drar ju det och eksemet ner priset. Svårt.

Hon är himla fin ja och jag tror hon har potential men inte med mig. Min magkänsla säger nej.

http://barefootangel.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards