icelandic

Alla inlägg under februari 2013

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger. 


B har träffat hovis igen. Denna gång fick hon finfint betyg - hon var så himla duktig! Nästa gång slår vi på framskor för första gången. Älskade B. 


F har stått länge nu. Men det går egentligen ingen nöd på honom, han är glad ändå. Älskade Fil! <3 


   


Känner ni igen grimman? B har fått ärva den av Dollan. Tyckte den passade bra på B! 

 


Och så här har det sett ut när jag varit sjukskriven och bott hos mamma. När jag har legat på soffan har min katt Kosmos hållit mig sällskap:

 


Och när jag krupit ner i sängen har lilla Pirat kommit och hälsat på.

 


Nu ska jag försöka jobba lite till, jag försöker så gott det går även om det blir många promenader runt byggnaden för att inte sitta still för mycket och få ont. Nu vill jag bli frisk!  

Av Elina - 3 februari 2013 22:30

Det var ett tag sen jag uppdaterade nu. Men den senaste veckan har jag varit ut till stallet 1 gång. Och det var för att borra in näsan i Filipus man och prata lite med B, annars har jag varit sängliggande från i tisdags. Vaknade nämligen upp i tisdags med en fruktansvärd smärta i nacken, satte mig på bussen och det blev värre. Försökte jobba, men kunde knappt sitta för att det gjorde så ont. Kunde inte vrida på huvudet alls, allting gjorde så fruktansvärt ont. På onsdagen blev jag ännu sämre, och fick även kraftig huvudvärk. Jag var helt sängliggande. Torsdagen kom, jag var lika dålig som dagen innan. Febern kom och gick, huvudet värkte, allting värkte. Ringde 1177 (Sjukvårdsrådgivningen) och fick ett svar som jag inte direkt gillade: "Jamen du får väl ta två panodil och en ipren så ska det nog gå över ska du se".. Talade med företagssjuksköterskan som sa åt mig att åka in till sjukhuset om jag fick feber eller om jag blev sämre eftersom det kunde vara hjärnhinneinflammation. 


I fredags var jag in på akuten. Hade haft en liten släng av feber på eftermiddagen, men var feberfri på sjukhuset. Läkaren tyckte att allting var konstigt, men misstänkte att jag hade kraftig nackspärr (??) med väldigt spända muskler, så han skrev ut tabletter till mig som skulle hjälpa och rekommenderade alvedon som smärtlindring. 


Imorgon ska jag åka in - igen, för ännu en undersökning. Jag kan inte sitta i mer än nån minut åt gången, utan bara ligga eller stå. Så fort jag sitter blir jag yr, får värk i hela nacken och upp mot huvudet och mår illa. Verkligen bra när man jobbar med att sitta framför en dator hela kvällarna och sitter framför en dator hela dagarna i skolan. Och verkligen jättebra när man ska träna hästen inför hovslagarens besök på onsdag. 


Det finns inget positivt med att vara sjuk alls, förutom att man fönstershoppar på nätet. Har spanat in Hilbar's träns, supersnygga speciellt de där med rött pannband och röd nosgrimma. Det skulle verkligen vara läckert på Braela! Men det som står överst på inköpslistan är eksemtäcke, om jag bara kan hitta ett som duger.. 

 

Ovido - Quiz & Flashcards