icelandic

Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Bråkhäst!

Av Elina - 3 maj 2011 20:02

Jag skulle ha stannat hemma, gjort mig en kopp varm choklad och myst ner mig med katterna i soffan istället för att rida. Dollan var inte rolig alls, och på hemvägen småreste hon sig på bakbenen flera gånger. 


Red skogsvägen, tar ca 30 min i vanliga fall och Dollan är van att gå där. Vägen dit gick bra, mötte en stor o farlig traktor som lät väldigt mycket men vi hann gå in en annan väg och stanna innan den körde förbi så det var lugnt. Inne på skogsvägen stod det en blå traktor. Den har inte stått där förut. Det gillade inte Dollan, hon stannade o kollade på den stora, läskiga blå saken på två hjul länge. Till sist kunde vi skritta förbi den. 


Red bort till vändplatsen och jobbade lite på volten där. Gick ganska bra faktiskt. Hon var lite spänd, men det gick över till sist. Travade av henne lite på volten innan vi skrittade hemåt. 


På hemvägen fick damen helt plötsligt bråttom hem. Hon skulle hem. På en gång. Och fort skulle det gå. Det blev en hel del övergångar, skritt-halt-skritt och det lyssnade damen bra på, tills vi kom ut på bilvägen. Då kunde hon inte stå still alls, trampade omkring och drog tyglarna ur händerna på mig. Till sist blev jag så less att jag försökte med One-rein-stop, då småreste hon sig på bakbenen. Vände henne bort från stallet, hon fick ännu mer panik och backade ner i diket. Upp ur diket, vända hemåt och göra halt. Då började hon resa sig mer o mer. Till sist fick jag henne att gå framåt, men damen ville trava. Så då blev det ännu mer halter, och till sist när vi äntligen svängde in på våran väg hemma så frustade hon, slappnade av och skrittade sakta med huvudet lågt. Då var hon hemma igen. 


Suck säger jag bara, imorgon ska det jobbas för fullt med damen! En vilodag mitt i brunstperioden är inte smart! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards