icelandic

Alla inlägg under november 2011

Av Elina - 30 november 2011 00:30

Livet är bra härligt ibland! 


Även om jag blir arbetslös eller ledig som jag vill kalla det den 1 dec så har jag fixat jobb under mellandagarna i jul och så har jag på känn att allting kommer att lösa sig! 


Nåväl, idag när jag kom hem på lunchen låg det ett fint paket i min lägenhet! Vinsten hade kommit! 



Ska testa borstarna imorgon eller på torsdag när jag ska hem och mysa med mina fina kusar! Återkommer med recension!


I övrigt så är jag i julstämning! Kolla bara på detta..

      


Den första bilden är tagen från min balkong och den andra är på min julgran! Åh, vad jag längtar! Älskar julen så himla mycket, det är så mysigt! Har redan hunnit med att baka både pepparkakor, lussebullar och andra goda julbakelser, samt att vi hade glöggkväll häromkvällen. Åh, vad gott det är med glögg! 

Av Elina - 27 november 2011 21:18

Fick nyss reda på att jag vann utlottningen som Jenny hade, så nu hoppas jag att Magic Brush-borstarna kommer snart! Ska bli roligt att prova dem, har bara hört gott om dem! 


I övrigt så hade jag ett stort hallelujah-moment idag. Finaste Filipus var så klockren, så pigg, så fin! Tror det kan ha nåt att göra med att snön kom idag! ;) Vi gav oss ut i skymningen på en oplogad väg och där var det verkligen ett kanonbra underlag! Traven var inte lika bra idag, men tölten däremot.. WOW! Samlade honom ganska mycket i tölten, sen drev jag med bara mitt säte upp i ett himla fint ökat tempo. Inte ett enda taktfel, inte en enda rollning, bara ökad klockren tölt! Öronen var spetsade, mitt leende gick nog inte att missa och jag NJÖT som en liten unge på julafton.. Sen passade jag på att testa traven lite, han var lite för pigg och det blev några små missar men däremot så satt galoppfattningen perfekt! Hans gunghästgalopp är verkligen tillbaka, och jag bara njuter när vi drar iväg i galopp. 


På hemvägen blev det massa tölt och galopp i mörkret, medan snön föll ner. Så himla underbart! Och i den sista ökade tölten provade jag att gasa ännu mer - och ja, min häst har massa kvar att ge! Har aldrig töltat så fort i hela mitt liv, vi flög typ fram på vägen.. <3


Efter ridturen var han så nöjd, min lilla prins! Och jag kan inte sluta le.. 

 

 

Av Elina - 24 november 2011 22:54

Jag tror en viss dam har överskottsenergi. Idag visade hon skolor ovanför marken, passage, galoppbyten, piaff, ökad trav, piruetter - ja, det var väl typ allt.


Hon är ju så flott ändå, när hon verkligen "visar" upp sig. Ni kanske förstår att det är Dollan jag pratar om va?

Fina, fina, fina Dolla.  


          

När Dollan är i farten ser det ut såhär...


     

men oftast är hon bara snygg. <3 



Imorgon ska jag rida. Och gymma. Och städa. Hej trött sak! 

Idag var jag på badhuset, simmade många längder medan barnen hoppade omkring och lekte rövare i bassängen. Lite störande men det gick ju.. Nä, dags att sova nu. Jobb imorgon igen, sen är det fullt ös hela eftermiddagen. 


Godnatt!

Av Elina - 24 november 2011 00:30



Världens bästa! 

Av Elina - 22 november 2011 23:19

... idag är det ju trots allt min födelsedag


Har haft en fantastisk dag, fått massa fina presenter och haft hela familjen samlad, inklusive två busiga hundar! 


Bl a så fick jag en ny matta till vardagsrummet, en fin lampa, blommor, klocka, pläd, pengar, presentkort (Jysk! = Me looooove!), muggar.. 


Jag har ju bakat massor i helgen/veckan och passade på att duka upp rejält med lussebullar, pepparkakor och självklart min saffranskladdkaka. Fick massor av beröm för bakverken och det var många som ville ha recepten, så jag antar att det blev bra då! ;) 


Nu ska jag svara på alla fina gratulationer jag fått, sen blir det sängen. Imorgon är det dags för jobb igen, och efter det gym/stall. Måste ligga i stenhårt med träningen nu efter att ha ätit alldeles för mycket tårta och annat gott idag. Vill inte ställa mig på vågen imorgon, haha! Dessutom har jag fortfarande träningsvärk sen i söndags.. 

Av Elina - 21 november 2011 00:15

Vilken dag! Har varit igång sen 9.30 idag, en sovmorgon unnade jag mig. 


Drog till gymmet vid elva, körde ett stenhårt pass där och märkte på en gång av tabletterna som jag börjat med. Svettades redan på uppvärmningen, och inte blev det bättre när jag började öka vikterna heller. ;) Men skönt var det och jag fixade nya PB och slog några rekord på några olika övningar! 


Efter gymmet drog jag hem, duschade, fixade snabb lunch vilket blev en vegeschnitzel med sallad till och sen var det bara att sätta igång med städandet! Passade på att möblera om också i lägenheten, och så tog jag en stor ram o satte in massa bilder på hästarna och katterna som fick pryda min fina vägg! 


När det var klart kom min vän på besök, vi bakade fina lussebullar och kollade på Mysteriet på Greveholm! Älskar verkligen den julkalendern och när jag läste om att det kanske blir en uppföljare jublade jag! 


Imorgon väntar jobb mellan 8-15, och efter det ska jag inhandla lite saker och fortsätta med mitt bakande.. Hittade ett supergott recept på saffranskladdkaka som jag tänkte testa, och givetvis så blir det fler kanelbullar. 


Mina fina lussebullar..

 

Av Elina - 20 november 2011 10:45

Godmorgon folket! 


Gårdagen var såååå bra! Red ut på hjärtat, blev en lång tur på ca 1 mil. Wow-traven var där igen (nu ska jag bara lära mig rida också..) och tölten var mumma! Han var verkligen kanonfin igår, trots att han bråkade lite. Bland annat skulle han testa mig och se om jag var vaken, han hoppade ner i diket och upp igen. Knäpphästen min! 


Men tölten var verkligen mumma igår, fick till ett fint arbetstempo och han bara tickade på. Släppte efter lite på tyglarna och han fortsatte som vanligt. Ibland "låser" han sig lite och hänger i min vänstra hand i tölten, men inte igår. Efter en stund fick jag till en fin öppna i tölten och han fortsatte i fint tempo. 


Här är prinsen efter vägen:



Vädret var kanonfint, väglaget var så himla bra och jag bara njöt! :)


När vi nästan var hemma satt jag av och ledde honom hemåt, så han fick slippa mig en stund. Han gick lös efter mig hela vägen hem. Sötnos!

   


Igår passade jag på att baka lite också, blev några plåtar pepparkakor. Ikväll blir det lussebullsbak och även några plåtar med kanelbullar!


 



Nu ska jag ladda inför ett pass på gymmet!    

Av Elina - 15 november 2011 20:26

Det blev en underbar kväll på gymmet! 


Jag lyckades höja vikten när jag körde baksida lår - till 18 kg! Bebisvikter än så länge, men det är bättre än ingenting.. ;) 


Körde även framsida lår, axelpress, plankan (nytt PB!!) och lite andra roliga övningar. Var lite skakis i benen när jag gick hemåt för att göra middag. Dagens middag bestod av; kyckling, en klick bea-sås och så massa grönsaker. Gott! Har även beställt hem dessa piller och när lönen har kommit in på kontot ska jag klicka hem detta.


Min vän skickade mig en länk idag på jobbet på en superläcker klänning. Och kan ni gissa vad? Den kommer bli min! HÄR kan ni se den, det är den lila jag är kär i. 


Imorgon efter jobbet blir det antingen en lång powerwalk eller en ridtur. Får se vad det blir, jag har ingen pannlampa så det blir lite svårt att rida då även om det går så vill jag gärna se vart jag rider nånstans. 


Nu - dusch och sen godnatt! :) 

Ovido - Quiz & Flashcards