icelandic

Alla inlägg under november 2012

Av Elina - 29 november 2012 13:00

Ooh vet ni? På lördag önskar jag solsken, nån minusgrad och kanonväder! Men enligt norrmännen (yr.no) ska det komma snö på lördag. Så länge det inte blir snöstorm så är jag glad. För då ska jag RIDA Filipus  !!! Älskade filen min. Farbror röd. Kärt barn har många namn. Älsklingen. Vi ska ut och galoppera i skogen! Åh vad jag längtar! 

 


  


Brallis träning fortsätter till helgen, vi tar det sakta men säkert. Hon är så himla duktig och lättlärd! Till helgen ska vi lyfta mer på fossingar, promenera, lite mer kommandoträning helt enkelt. Det här blir bra det! :)


 
Bara för att hon är snyggast där. ;) Ni ser väl leendet? 


Det passar bra med massa hästträning till helgen, eftersom jag är ledig från jobbet då. Jobbar ikväll (och sitter i skolan nu, yeah!), skriver tenta imorgon och sen ledig tills på tisdag. Lite tråkigt att jobba julafton dock, men det går det med. Så denna helg kommer bli fullspäckad av hästar, hästar och lite mer hästar. Ska rida F på lördagen, träna B hela helgen och bara mysa med mina fantastiska hästar! Tänkte även klämma in lite julstök i lägenheten också i helgen, har inte plockat fram en enda sak än.. 


Nu ska jag fortsätta mitt sadelletande och pluggande. Jag får tyvärr värk av att rida, och jag tror att det beror på att herr F är för bred. Att rida barbacka är en plåga, när jag sitter upp barbacka slutar det med att jag kämpar mot tårarna hur länge som helst pga smärtan i höfterna. Jag får inte lika ont med sadel, men jag får ont. Höfterna värker och det känns som att jag har kraftig sendrag längs benen (från höfterna till tårna..), vilket är ganska jobbigt - och det gör ONT! Jag ska kolla upp det hos en läkare, jag ska bara hitta en tid som passar. Och när det gäller tid, så anser jag att ett dygn skulle ha minst 30 timmar så man kunde hinna med mer saker. 


Nu - tillbaka till pluggandet..

Av Elina - 26 november 2012 20:28

Idag har jag, helt ensam, stått inne med B i boxen och borstat igenom henne. Hon var lite spänd när Filipus gick ut från sin box med medryttaren som skulle ut och rida, så vi gick ut i hagen igen och fortsatte där. Då blev hon lugn igen. 


Hon gav mig en spånig puss över hela ansiktet, myspållan min! Efter våran ryktstund gick vi ut på promenad. Promenaden tog vi inne i hagen. Tränade lite på "kom", "stanna" och "backa". Allting fungerar så himla bra, hon är jättekänslig och lär sig så himla fort! 


Jag säger redan nu att inridningen kommer INTE att bli några problem. Om jag får äta upp det senare återstår att se. Men spännande blir det! 

  

(Och ja, jag älskar denna bild. Fullkomligt älskar den! Hon har inte bara ett fantastiskt psyke, hon kan röra sig också! Jodå, jag är nöjd. Jäkligt nöjd faktiskt!) 

Av Elina - 25 november 2012 22:51

Idag blev det massa mys i solskenet med B. Jag fick borsta igenom henne ordentligt ute i hagen, och det uppskattades verkligen. Hon är så himla social och mysig, min lilla fröken! 


 


                 

Nicke Nyfiken! ;-)


Allting går så himla bra med henne. Idag har vi lyft hovarna (första gångerna var det läskigt och då backade hon ett steg - inget mer!!) och borstat henne från topp till tå. 


Filipus fick komma ut på tur med medryttaren. B gnäggade två gånger efter honom. Sen ställde hon sig i ett hörn och betade. När jag gick igenom hagen så följde hon efter, sötnosen min. Därav den sista bilden, hon ville nosa lite på mobilen. ;-) 


Hon är så sjukt underbar! <3

Av Elina - 23 november 2012 21:59

Det har blivit mycket prat om fröken B i de senaste inläggen, så därför tänkte jag att Filipus förtjänade ett eget inlägg. Han är ju ändå the One and Only!  


     

Bilder tagna hösten 2011.


       


Imorgon ska jag krama om honom länge. Älskade buse! <3

Av Elina - 23 november 2012 21:42

 

Vem vill inte ha ett fantastiskt vackert porträtt på sin häst hängandes på väggen? Här kan ni vara med och tävla: Länk



Av Elina - 22 november 2012 23:04

Bara för att jag har två av de finaste hästar jag någonsin sett måste jag bomba med fler bilder. 


       


Här skulle jag ta en fin bild på Filipus. Resultatet ser ni nedan:

                   


Snart är det helg iaf. På lördag får iaf Filipus komma ut på tur, medryttaren kunde ta honom då. Så då får jag träna fröken B. Söndag är inte planerad än alls, så då får vi se hur vi gör. Jag har inte ridit Filipus på evigheter, så kanske det blir jag som får rida igenom honom lite då.. Lite tölt efter vägen hade inte varit helt fel alls! :) 


Av Elina - 22 november 2012 10:39

 


Min fröken är underbar. Så lätt i all hantering. Lättlärd och vill verkligen lära sig. Hon har redan hunnit med att rulla fast i boxväggen, krypit under tråden och sprungit ut på vår största åker - och en gång har hon stegrat mot mig pga missförstånd men det gick bra. Hon bryr sig knappt om Filipus försvinner en sväng ut på tur, hon gnäggar nån gång och sen är det lugnt. Söthästen.  


Filipus har fått tag på medryttare, en mor och dotter som har honom några dagar i veckan. Det går så himla bra, och det märks på Filipus att han tycker det är kul att få komma ut på tur. Min tid räcker inte till längre, jag pluggar 100%, jobbar 75% och sen ska jag ha tid med B också. Så Filipus kommer i sista hand vilket känns förjävligt, så det var riktigt skönt att få tag på någon som kan pyssla med min prins! 

 

Av Elina - 14 november 2012 23:06

Mina hästar har nu släppts ihop. Filipus är lite grinig, men annars har det gått bra. 


Hon är underbar, min lilla B. Så nyfiken, vaken, lugn och mysig. Hon kommer fram till en när man visar sig i hagen, följer efter en som en liten hund, vill gärna stå o nosa på en. Hon visade även idag sina konster ovan mark, så nu vet jag vad jag har att vänta mig.. ;)


Haha, ser ni denna bild? Jag asgarvade när jag såg detta.. 

       


Kan ju bjuda på lite fler bilder på B, hon är så himla vacker! 

               



Ovido - Quiz & Flashcards