icelandic

Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

Gamla minnen och foton.

Av Elina - 8 maj 2011 22:35

Kvällen har spenderats hos pappa tillsammans med syster. Pappa hade hittat massa gamla foton sen vi var små och så foton av farmor och farfar som inte finns här hos oss. Farfar dog för länge sen, jag minns inte honom och farmor avled i november bara någon dag före min födelsedag. :(


Fick iaf fina bilder, vi pratade om gamla minnen och så gick vi på resturang o käkade pizza. Jag ska försöka scanna in några bilder på datorn, det kan ju vara kul att ha. Har även en bild på mig när jag var liten med farmors gamla hund Tjalle som jag ska förstora om det går. 


Idag har jag även hunnit med en ridtur på Dollan. Red över ett berg, så Dollan fick klättra lite. Det läskigaste var att vi hittade ett fiskhuvud mitt på vägen inne i skogen. Jag tror det var en fisk iaf, såg ut som det. Inget litet huvud heller, och det var ganska färskt. Det första som dök upp i mitt huvud var Vampyrer eftersom jag sett för mycket av True Blood och Vampire Diaries den senaste tiden, men sen började jag tänka på att det kan ha varit en björn. Sjön ligger en bra bit bort från där huvudet hittades (ca 6-7 km) så jag blev livrädd och hela hemvägen sjöng jag högt och falskt. Dollan lunkade på som vanligt, hon verkar bli lugn när jag sjunger (eller så blir hon döv) så det blev ändå en lugn skrittrunda hemåt. 


När vi kom ut ur skogen och skulle gå över vägen för att ta oss hemåt började Dollan bråka. Hon skulle inte gå över vägen. Jag skänklade och hon backade o slog med huvudet. Försökte få henne att gå framåt men det gick bara inte. Testade att vända henne för att se om hon ville in i skogen igen, och det ville hon! Hon skulle då inte gå hem, hon trivdes bra där i skogen med fiskhuvudet och alla björnar som säkert gömde sig i buskarna o spanade på oss.. Knäppa häst! 


Men till sist, efter ca 10 min övertalning fick jag henne att gå över vägen utan att behöva hoppa av. Då var hon helt lugn och ville gå hem. 


Usch, nu är jag livrädd att rida i skogen om det är björn där. Har sett björn en gång från hästryggen och det vill jag inte göra igen. Det gick fort hemåt då kan jag lova eftersom hästen stack iväg. Dock var den långt från oss och jag trodde först det var en sten. Men "stenen" rörde sig och hade fyra ben. Då såg jag att det var ingen sten, det var en björn och precis i det ögonblicket stack hästen iväg. 


Nu ska jag kolla på ett avsnitt av True Blood innan det är dags att sova. Imorgon ska jag upp tidigt, in med bilen på verkstan och därifrån ska jag gå in till byn eftersom jag har ett möte. Vet dock inte hur lång tid det tar att gå den vägen så jag får dra på mig träningskläder plus löparskorna och i värsta fall får jag springa hela vägen dit mötet ska vara. Fast hur kul är det egentligen att komma alldeles andfådd och svettig till ett möte? Haha nåja.. 


Avslutar detta inlägg med denna fantastiska låt som var med i Greys Anatomy i onsdags. 


God natt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards