icelandic

Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Regn igen..

Av Elina - 13 maj 2011 22:39

Usch, nu regnar det igen! 


Idag markarbetade jag Dollan. Hon var så duktig! Det slutade med att hon travade bakom mig, utan grimma o grimskaft med huvudet sänkt och öronen riktade mot mig. Det var andra gången hon gjorde det ända sen vi köpte henne i dec 09. 


Hon är verkligen en superhärlig häst, förutom att hon är väldigt hög i rang och har egna åsikter. Dessutom har hon 50% islänning i sig, det är väl det som är det bästa. Dock är hon 3-gångare, har dock visat en liten antydan till tölt några få gånger men jag tänker inte plocka fram den. Hon har traven - Filipus har tölten! 


På söndag blir det roadtrip med syster och mamma. Sundsvall är målet. Eller ja, Birsta är slutmålet. Vi ska shoppa! Jag tänker spendera många hundralappar på Hööks eftersom jag behöver ha lite nya grejer.. 


* Flugspray

* Ridbyxor

* Tröja att rida i

* Ridstövlar?

* Träns 

* Tyglar


Träns är inte högsta prioritet, men jag drömmer om ett nytt hela tiden. Dessutom så är det tränset jag har nu till Tanten brunt och sadeln + tyglarna + martingalen är svart. Kalla mig vad ni vill, men brunt träns + svart sadel är inte fin kombination tycker jag. Hade ett likadant träns i svart, men det skickade jag med min förra fjorddam när hon reste hem till sin ägare igen efter våran incident (hon stegrade och slog nästan runt med mig på ryggen). 


Har ännu inte fått mina ridstövlar lagade, och när jag klickade mig in på Hööks hemsida o drömde att jag var miljonär så hittade jag ridstövlar som passade mig! Det är sällan det händer, mina vader är enorma så jag har svårt att hitta passande, snygga stövlar - men där fanns dem! 


Imorgon kommer iaf min syster hem! Det blir kul att få träffa henne igen. Jag ska rida, och sen ska vi käka god mat o kolla på ESC. 


Har hittat nytt örongodis också, dansade länge till denna låt idag när jag städade. Tur att ingen såg förutom katterna, det såg nog lite roligt ut men jag gillar att hitta på nya koreografier till låtar. 


Nu - Desperata husfruar och sen sova! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards