icelandic

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Sadeldjungel - igen!

Av Elina - 18 maj 2011 22:34

Så var det dags igen att leta, prova och förhoppningsvis köpa en ny sadel! 


Funderar på om jag ska klicka hem en globus clic till Dollan med, samma bomvidd men jag började fundera på om jag ska klicka hem en annan sadel åt henne.. Damen är ju kräsen (och det är jag med..) så jag letar som en dåre efter en sadel liknande globus med djupt säte, rejäla knästöd som passar en svängd rygg och känslig dam. 


Kikar nu efter en clic, globus crincle, tekna, HdR - alla möjliga sorters sadlar. Om jag ändå hade råd med en Sensation.. Men vem vet, kanske det blir en sensation ändå. Jag vägrar rida i den bomlösa, det är som att sitta i en fåtölj. 


Dessutom är jag kräsen pga min ryggskada som ställer till det för mig. Den enda gången jag har känt av smärta i ryggen när jag haft min Globus var häromdagen när jag o Dollan travade. Annars har jag kunnat rida som vanligt utan att få ont, vilket har varit kanonbra för min del! När jag hade min Baldur fick jag ont hela tiden - inte kul att rida då! 


Nåväl.. Dollan var spänd idag på ridturen. Allting var sååå läskigt. Tänkte galoppera lite efter vägen - det tog tvärstopp! Hon kastade upp huvudet, blåste upp sig, taktade och betedde sig som en knäppgök. Drev på henne lite, då flög hon i luften flera gånger. Så galoppen var bara att glömma, istället fick jag trava henne i en lägre form så att hon skulle slappna av. Så fort jag råkade nudda henne med skänklarna så blev hon som en tickande bomb. Suck. Resten av ridturen travade jag henne i en lägre form, och till sist slappnade hon av, arbetade med hela kroppen och jag njöt! 


Filipus blev av med vinterpälsen idag. Eller ja, mycket är kvar men jag tog bort enormt mycket. Han har svårt att släppa den.. Och sen sätter han vinterpäls tidigt, juli-augusti börjar han sätta vinterpäls! Till hösten ska båda hästarna helklippas, det är säkert! 


Nu ska jag sova, imorgon ska jag agera taxichaffis!



Godnatt! 

 
 
Alexandra

Alexandra

19 maj 2011 11:00

Hej,
Jag såg att du funderar på en Tekna. Jag har en till salu om du skulle vara intresserad.
Du kan mejla mig på alexandra_bjorsell@hotmail.com i så fall :)

http://barefootangel.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards