icelandic

Direktlänk till inlägg 20 maj 2011

Underbar ridtur :)

Av Elina - 20 maj 2011 20:27

Idag var det en fantastisk dag. Jag lämnade in grupparbetet och fick massa beröm för det. Tack o lov för det, som jag har slitit med datakrångel, skrivare som inte vill installeras och dokument som hängt sig.. Vet inte hur många gånger jag skrev om de där jädra frågorna igår, men till sist löste det sig. 


Sen hade jag avslutningssamtal med bästa coachen. Kommer sakna det stället! 


Nåväl, tog en ridtur nu på kvällskvisten. Solen sken, det var underbart varmt ute och tro det eller ej - Dollan gick så sjukt bra ikväll! 


Vi klättrade upp på berget, hade tänkt låta henne galoppera av sig där men vägen var sönderkörd så vi skrittade nästan hela vägen upp o travade sista biten där vägen är ganska rak. Innan vi tog oss till berget så skrittade vi 2 km efter vägen. Dollan var lugn o fin, mötte bl a bilar med stora båtar på släp! Nu kommer sommargästerna! Det var en väldans trafik ute också, tror vi mötte 10 bilar totalt! (Och då ska jag tillägga att man möter knappt en bil här ute ibland. Det är ganska dött här med andra ord) 


Väl uppe på berget tog vi en vilopaus och sen jobbade vi lite på volten. Passade på att fota utsikten nu när det är så grönt o fint ute. 


 


Lilla hjärtat!


När vi red hemåt igen så var jag beredd på att det skulle gå fort nerför backen - men Dollan gick så lugnt o försiktigt. I vanliga fall brukar hon skynda sig neråt men idag tog hon det lugnt.


När vi väl kom ut på vägen travade vi en bra bit. Hon var så himla fin!


Är väldigt nöjd med damen idag, hoppas att hon är på samma bra humör imorgon! :)   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards