icelandic

Direktlänk till inlägg 25 maj 2011

Helt slut!

Av Elina - 25 maj 2011 17:54

Jag är helt slut! Sov ganska dåligt inatt vilket resulterade en jävla huvudvärk hela dagen och en väldigt trött Elina.. 


Idag har jag haft ännu mer utbildning i ett av systemen vi arbetar i och det var kul att gå igenom.. Har dock fått massa papper som ska läsas igenom, språket mitt ska förbättras och sen är det bara att tuta o köra! 


Igår red jag ut på Dollan trots att jag, även då, var helt slut både i huvudet och i kroppen. Min rygg värkte som satan (jävla skada att ställa till det hela tiden!) och Dollan var på bushumör i början så det blev en hel del diskussioner om att vi ska skritta och att jag kan nudda henne med skänklarna utan att hon ska kasta sig iväg i slängtrav.. 


Men till sist så kom vi fram till att det är bäst om Dollan lyssnar på matte och så travade vi en lång bit på helt långa tyglar, i låg form och bra takt. Duktig tjej! Jag var så stolt över damen att jag klappade henne hela vägen hem! 


Nu ska jag försöka beställa ett BOT (BackOnTrack) Ryggbälte och Knäskydd till mig. Det kan behövas. Min rygg gör så djävulskt ont när jag sitter ner hela tiden. Ska nog försöka få en bättre stol på jobbet och höj/sänkbart bord också så jag kan stå en del. Dumma dumma rygg! SUCK! Men jag är van, har haft ont i ryggen i flera år nu så jag vet vad jag kan göra och vad jag inte ska göra. Lyfta tunga saker går helt bort för min del, det går inte alls. Sist jag lyfte tunga saker kunde jag knappt gå, stå eller ligga. Rörde jag på tårna gjorde det så fruktansvärt ont. Har varit helt okej i ryggen ett tag för att jag håller igång med ridningen men nu hjälper inte ens det längre.. :(


Ikväll blir det en ridtur. Ska försöka bege mig ut så fort som möjligt. Dollan ska motioneras och Filipus ska promeneras. Om tiden räcker till? Nej men det är ändå saker som ska göras. Sen borde jag tvätta, laga mat, fixa i stallet och såna saker med men det får fixas nån annan dag. 


Nu - mot stallet! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards