icelandic

Direktlänk till inlägg 5 juni 2011

Söndag.

Av Elina - 5 juni 2011 21:10

Idag hade jag en sån där slapp, ledig dag.. Det var skönt! Klippte gräsmattorna och det som är positivt med att klippa gräsmattor är att man har tid att fundera medan man går där fram o tillbaka. Idag for mina tankar iväg på stallbygge, hur stallet ska renoveras en vacker dag osv.. Sen började jag fundera över mitt nästa hästköp. Blir det en islänning till eller blir det en nordsvensk? Eller kanske ett halvblod? Eller varför inte ett varmblod? Jag gillar inte när mina tankar flyger iväg sådär, för då känner jag att annonser måste kollas och jag får ett "ha-begär". 


Har hittat en kopia av Filipus till salu, en islandshingst. Me like! Massa man, fux med bläs, riktigt fin är den. Men hingst kan jag inte ha, inte just nu iaf. Inte med ett tokigt sto som brunstar från och till.. ;-) Men det där "ha-begäret" är enormt just nu. Jag vill HA! 


Och så fortsätter man kolla annonser och hittar ett halvblod, fux med bläs. Utb MSV dressyr. Jag har alltid sagt att om jag ska ha en stor häst någon gång i mitt liv ska det vara en valack som gått MSV dressyr och som är fux med bläs o som har strumpor. Märks det att jag är totalt galen i fuxar? 


Jag borde lägga in en spärr på datorn mot alla hästannons-sidor. Jag ska inte ha en till, inte nu.. Först ska mitt sto bli ridbar igen, sen ska min valack bli ridbar igen och till sist ska min lillskit få komma hem. Och så måste dygnet få fler timmar innan jag skaffar en till.. 30 timmar på ett dygn vore inte helt fel faktiskt, för då skulle jag hinna sova någon extra timme innan jobbet, rida båda hästarna och hinna sköta både gård o stall. 


Hästarna står nu i skogen, dem verkar trivas där som tur är. Ska snart gå och hämta hem dem igen för att smörja, gosa och fodra. Sen är det bara att sova och hoppas att det blir en lugn dag imorgon på jobbet, vi "norskar" eller "svorskar" är ju inte lediga som alla andra här i Sverige är.. 


Avslutar inlägget med att välkomna Braelas halvlillebror till världen!

Bangsi heter han, jättesöt hingstföl tillsammans med mamma Blíka! 

 

*Blir sugen på ett föl till..* 

 
 
Agnetha

Agnetha

6 juni 2011 10:39

Men fuxar, i stil med Filipuss, är nästan det vackraste som finns! :-) ¨Vad är det för färg på fölungen? Cool!

http://sillviken.blogg.se

 
Jenny

Jenny

7 juni 2011 19:01

Men åh vilken liten söting hennes halvbror var! Jag är glad att jag har ston som också kan kläcka ur sig sådana där ;D

En hingst vore ju spännande att ha, men knepigt när man inte har egen gård.

SV: Ja, jag var riktigt less på allt jag med innan jag bytte läkare. Den förra jag hade tog det inte alls på allvar och det var den läkaren som envisades med att jag bara hade IBS och behövde "lära mig leva med det" :S Du kanske borde byta vårdcentral om du inte kommer någon vart? Bara ett förslag.

http://islandstokan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards