icelandic

Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

trötter.

Av Elina - 22 juni 2011 17:11

Usch, vad trött jag varit de senaste dagarna. Nu förstår jag varför. Ligger däckad i sängen med feber, världens förkylning och mår allmänt dåligt. 


Igår somnade jag vid 19-tiden, sov till 21 då jag gick ut till Filipus och gav honom medicin, sen fodrade jag vid 22 och sen somnade jag igen. Inatt har jag vaknat varannan timme typ, kollat på klockan och somnat om igen. Klev upp vid sju för att sjukanmäla mig och givetvis krånglade det så jag fick ringa runt på företaget för att meddela alla att jag var sjuk så det kom in i systemet. Sen sov jag till 11.30.. 


Nu är jag trött igen, ska snart sova middag tänkte jag men först kanske jag ska få lite mat i magen. Det enda jag fått i mig hittills idag är två mackor, två glas proviva nypon och en skål med chokladglass o jordgubbar. 


Jag vill inte vara sjuk! Inte nu iaf, det är snart midsommar och jag har planer för helgen. 


Har inte hunnit uppdatera vad jag köpte i Birsta heller så här kommer den listan:

* 4 tröjor med 3-kvarts ärm

* 3 par strumpor

* 1 over-size tshirt

* 1 stickad, randig tröja/klänning

* 2 koftor

* Dressyrträns till Dollan

* gramantyglar i läder

* Bett

* Pannband (det som följde med Dollan föll mig inte i smaken så jag köpte ett annat som var mycket finare! Bild kommer senare!)

* Boll med handtag på till finaste Filipus

* 1 kg godis (oops..)

* Hårspray

* iPod Touch (min nya kärlek! Skitbra kamera, bra ljud, massa minne, bra appar osv)

* Muffinsformar 

* Kuddöverdrag


Ja, det var väl typ allt.. Jag som inte skulle shoppa så mycket. Men jag erkänner, jag är en shopaholic. Går jag in i en affär kan jag inte gå ut därifrån tomhänt. Speciellt inte i en hästaffär. Jag kan spendera flera timmar i en hästsportbutik. Så varje gång vi åker upp till S-vall eller ner till Valbo där Hööks finns får vi alltid planera in några timmar på hööks..   


Får även lön imorgon, en underbar summa som kommer ramla in på mitt konto. Fick specifikationen idag, och jag blev väldigt glad över summan. Men det ska sättas in på mitt sparkonto så jag har råd att ta hem B till hösten om hon inte säljs. Tar jag hem henne så kanske det blir lättare att sälja henne.. Eller så behåller jag henne trots allt och rider in henne, utbildar henne och sen får vi se om det blir försäljning. 


Nu ska jag sova middag igen och hoppas att jag blir frisk snart så jag rida igen! (och jobba såklart, men rida är viktigare..) 

 
 
Jenny

Jenny

22 juni 2011 19:59

Usch :( Krya på dig! Chokladglass kan bota det mesta :)

SV: Ja, det är klart, det skulle jag så klart också göra om jag behövde det, men nu när jag har dem inackorderade behöver jag ju inte åka ut varje dag, ändå har jag så dåligt samvete! Så typiskt...

Dollan lider väl inte av lite vila heller, eller? :)

Ja, Lou blir jättearg när jag ska klippa tovor på henne, men hon får dem så lätt vid bakbenen och eftersom hon avskyr att bli borstad där också så är det svårt att hålla efter pälsen där. Hon är inte gjort för att vara långhårig :p

Hoppas Filipus tycker om nya leksaken så kanske han härdar ut i sjukhagen lite bättre.

http://islandstokan.bloggplatsen.se

 
Alexandra

Alexandra

23 juni 2011 10:23

Krya på dig!!
Det var en hel del saker du fick med dig hem. jag skulle också vilja åka till Birsta och Hööks bland annat. Det finns alltid något roligt på rean, man kan ju inte missa..

http://barefootangel.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards