icelandic

Direktlänk till inlägg 23 juni 2011

Midsommar!

Av Elina - 23 juni 2011 16:15

Om någon hade missat det så är det midsommarafton imorgon. 


Vad har ni för planer i midsommar?


Själv hade jag tänkt jobba om jag orkar och är feberfri, sen ska jag vara husvakt hela fredagen + halva lördagen så efter jobbet imorgon ska jag köpa hem massa god mat, snacks och göra en trevlig middag åt mig själv (om jag orkar) och så ska jag o Dollan ut på en ridtur (om jag orkar). Sen ska jag krypa ner i soffan med täcket över mig och kolla på filmer resten av kvällen. 


Lördag är jag bortbjuden på fest hos en god vän. Så då ska jag och några tjejer till dit och mysa, sen ska en annan god vän sova över hos mig. Ska även försöka hinna med en ridtur på förmiddagen om det inte är allt för dåligt väder. 


Söndag ska jag rida och sen kommer hela tjocka släkten hit och ska äta middag. 


Så ser min midsommarhelg ut.. Känns ganska fullbokad, men det blir nog trevligt om jag inte är superförkyld eller tappar rösten igen. Imorse när en av sjuksköterskorna från jobbet ringde hade jag knappt någon röst nämligen. Hon tyckte att jag inte skulle jobba imorgon alls, men jag känner att jag varit borta för länge från jobbet (2 dagar). Dessutom brukar det vara ganska lugnt på fredagar. Plus att jag läre ner och handla mat ändå, och då kan man ju faktiskt passa på att jobba innan. 


Nu vill jag bara bli frisk igen så jag kan rida! Dollan har stått i några dagar nu, och samlat på sig energi. Det kan bli spännande att se hur hon är.. Hon måste ridas regelbundet för att gå "bra", dvs inte stanna och gnägga hela tiden, inte skygga för soptunnor etc. När hon rids 5-6 dagar i veckan går hon bra och då gnäggar hon inte för minsta lilla, hon skyggar inte för minsta lilla löv som prasslar och hon går verkligen bra. 


När jag red sist, i söndags, gnäggade hon ju flera gånger. Och körde ut rumpan i vägen när det kom en traktor. *suck* 


Hon behöver också aktiveras när hon vilar tror jag.. 


   

Kolla vad lång o fin manen är. Hon har gått otäckad i princip hela tiden, och inte kliat sig ett dugg! Däremot är den ganska ojämn, och tjock så den ramlar över på båda sidor men jag vill inte jämna till den utan den får växa på så hon också får en lång, fin man. Svansen är också jättefin, men där har hon kliat sig lite till om jag inte har smörjt henne på en dag eller om det har regnat. Min häst börjar verkligen se ut som en häst nu! Vackraste Dollan!


Och det bästa av allt - bogbladet på vänster sida har tack vare stretchningen lyfts upp rätt och nu är hon jämn där. Förut satt ju det ena bogbladet ca en dm nedanför medan det andra var i rätt läge men nu är hon jämn och fin! 


Trevlig midsommar på er alla! 

 
 
Jenny

Jenny

23 juni 2011 17:14

Trevlig midsommar! :)

Jag har inga direkta planer, faktiskt. Det beror mest på att jag inte känner så många häromkring än och sedan är jag inte mycket för att festa. Blir nog god mat och filmkväll för mig med!

Det där med gnäggande och skyggande känner jag igen, precis så var Rósa idag och hon har ju stått ett bra tag innan dess... Knasiga ston :p

SV: Haha, raka av honom all päls? ;) Så borde vi göra med Lou, hon skulle se jäkligt rolig ut.

Stackarn :( Jag vet inte riktigt vad man kan göra med en understimulerad häst i sjukhage, men jag hoppas han härdar ut. Det vore ju så bra om man bara kunde förklara för dem varför de måste stå stilla och vila...

http://islandstokan.bloggplatsen.se

 
Agnetha

Agnetha

23 juni 2011 18:29

SV: Tråkigt nog har jag nog inte träns som det överblingade pannbandet passar på annars hade jag köpt det av dig. :-)

Har hon eksem Dollan? Vad smörjer du henne med när hon är så fin och ändå inte har täcke? Måste vara nåt super-preparat! :-)

Hoppas helgen blir på topp och precis som du planerat den!

http://sillviken.blogg.se

 
Linda

Linda

23 juni 2011 20:34

Sv: Okej jag förstår :) Jo men visst benlindor är snyggt och skyddar en bra bit av benen, dock är jag sååå lat att linda och inte lindar jag bra.. inte på Fifa, av någon anledning åker de upp hela tiden- kanske inte bra lindor?

I midsommar (lördag) skall vi ha grillfest här hemma med vännerna :) Sedan far man till den traditionella festen i en park några mil härifrån. Där träffar man ofta gamla skolkamrater och annat skoj :)
Imorgon skall jag dock jobba.

http://www.elmo.cybersite.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards