icelandic

Direktlänk till inlägg 27 juni 2011

Det blir inte bättre...

Av Elina - 27 juni 2011 23:16

Min älskade Filipus verkar inte bli bättre. Idag travade han några steg i sin lilla hage och markerade tydligt på vänster fram. Ska ringa veterinärerna imorgon och höra, kanske det är dags att låta han få somna in nu.. Jag tror inte att jag gråtit så mycket som jag gjort de senaste månaderna. 



Igår var han hur bra som helst, idag markerade han i traven. Jag hoppas så innerligt att han "bara" levt rövare i lilla sjukhagen och fått en sträckning eller nåt. Men samtidigt växer den där känslan i mig som säger att det är dags att släppa honom fri från allt som har med smärtor att göra, att låta honom gå vidare. 


Älskade häst! 

 

Jag och Dollan hade ett "hallelujah-moment" ikväll som gjorde mig så oerhört lycklig och varm i hjärtat. 


Först så fick hon syn på något farligt i hagen och hon var både nyfiken och rädd. Hon sprang fram och tillbaka i hagen, spanade på det farliga och sprang iväg. Sen gick hon dit igen.. Men när matte kom ut i hagen tog hon skydd bakom mig och tillsammans gick vi mot det farliga. Det som var såååå farligt var att det höga gräset rörde sig, det var nåt i gräset som inte syntes. Helt plötsligt kom det något hoppandes ut ur gräset... 


Det var en av stallkatterna som var ute på råttjakt. Dollan höll på att sätta sig på rumpan när katten kom ut ur gräset.. Sen var det inget farligt längre och då kunde hon följa mig lös in i boxen igen. 


Väl inne i boxen stretchade vi och sen var det dags för kliandet. Hon hade fått några bett ovanför frambenen så jag smörjde henne ordentligt med Skillingarydsalva och kliade samtidigt. Dollan gapade, gungade fram och tillbaka o blundade. När vi väl hade smörjt klart så stod vi och småmyste i boxen då hon helt plötsligt lägger sitt huvud på min axel och blundar. Jag kliade henne på halsen och hon bara njöt. Det var första gången hon la sitt huvud på min axel. Där stod vi hur länge som helst. När jag slutade klia henne blåste hon varm luft på min kind. 


Hur överlever man egentligen utan hästarna? Det är sådana stunder jag lever för. Det är sådana stunder jag verkligen älskar. 


 

 
 
Agnetha

Agnetha

28 juni 2011 17:05

Nej... fy jag blir alldeles kall. Vet inte vad jag ska skriva, håller tummarna för att det inte är det värsta. Samtidigt tycker jag att du är stark och klok som tänker på Filipus bästa ... Att förlora honom måste vara fruktansvärt efter er tid tillsammans.
Jag hoppas att du slipper ta farväl nu.

Vad vackert du berättar om Dollan. Det märks att ni gillar varandra.

Ta hand om dig! <3

http://sillviken.blogg.se

 
Alexandra

Alexandra

28 juni 2011 22:38

Vad ska man egentligen säga. jag tycker såm hemskt synd om dig! Kan det inte bara få vara bra nu, så turen kan vända?
Jag hoppas så innerligt att det inte är något farligare än en sträckning!

Din och Dollans lilla mysstund lät i alla fall väldigt härligt. Det är verkligen såna där stunder man lever för!

Sv: Det kan nog faktiskt vara en bra idé att njuta av sommaren. Dock är det ju så roligt att blogga speciellt när man fått regelbundna läsare.. :)

http://barefootangel.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards