icelandic

Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Fullspäckad helg!

Av Elina - 17 juli 2011 18:37

Vilken helg det har varit. Fullt ös hela tiden. Och jag har inte hunnit rida på hela helgen så ikväll blir det två korta ridturer på mina vackra kusar. 


I fredags firade vi min far som fyllde 50 år. Det var kul med massa gäster, god mat och underhållning. Dock var jag helt slut efter att ha jobbat hela dagen plus att jag hjälpte till med servering på festen. Kom i säng efter kl 3 på natten ungefär och hade då varit vaken sen kl. 6 på morgonen.. 


Igår var det grillfest med utgång hos några vänner. Vi åt god mat, drack, skrattade, spelade spel, pratade och festade hela natten lång. Var iväg på skumparty på en krog i en annan stad några mil härifrån, och det var verkligen kul förutom att man fick skum på sig överallt, speciellt i ögonen.. Men kul hade vi verkligen! Dock var jag inte hemma förrän vid 3.45 inatt ungefär. :-/


Så idag har jag varit trött. Vaknade runt 10, käkade lite, umgicks med mamma o syster osv. Sen somnade jag om o sov till 16-tiden. Det var verkligen välbehövligt. Passade på att gå ut o fota lite med systers systemkamera också. Vi hade nämligen finbesök i hästhagen av en hare! Så nu har vi haft ännu ett vilt djur på gården, tidigare har vi haft älg, räv, rådjur och grävling på gården också. 


Så, här är några av bilderna jag tog idag..

           


Ikväll blir det två korta ridturer, orkar inte rida så långt men eftersom jag kom på nyss att jag jobbar 10-19 hela veckan blir det nog inte så mkt ridning då så känner jag att hästarna måste röra på sig idag. Alternativet är att rida Filipus och ta med Dollan som handhäst. Vi får se hur jag gör, jag orkar knappt tänka för tillfället.. 

 
 
Alexandra

Alexandra

17 juli 2011 19:40

Oj, du har verkligen haft fullt upp! Det är rätt roligt att ha saker att göra hela tiden också :)

Fina bilder du tagit, bilden på katten tycker jag var rätt läskigt. Katten ser jättearg ut!

Sv: Jag har kollat upp ryggen ja,jag är helt enkelt dåligt musklad av vad jag fått höra iaf.. Jag ramlade av en häst rätt illa för ca 2 år sedan, efter det har jag haft stora problem med ryggen. Det känns bättre när jag tränar men nu har jag inte riktigt haft tid, ork och motivation till det..

http://barefootangel.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards