icelandic

Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Hösten har kommit!

Av Elina - 4 september 2011 21:51

Hösten har redan kommit! Lite tidigt tycker jag, men det var så mysigt att rida idag. Löven föll ner från träden, vädret var kanonbra och allting bara stämde bra. 


Började med att rida Dollan. Hon har ju stått sen olyckan, och hon kommer vara kvar i höst iaf, sen får vi se hur det blir. Klådan har minskat på henne iaf, men hon har kliat upp sår bredvid manken, på länden och mitt på halsen. Hon var verkligen så härlig att rida idag, trots att hon fjantade sig ordentligt när hon såg två soptunnor som låg ner på en gård. Det var ju verkligen såå farligt att gå förbi dem. Till sist kunde hon hoppa förbi dem. Vi skrittade bara i ca 30 min, det räckte för idag. Hon kommer få bli halv-pensionerad i höst, bara promenadridas i skritt och lite trav. Det är då hon trivs som bäst, jag ska inte försöka mig på någon mer galopp på henne. Lite tråkigt beslut, men man lyssna på hästen. 


 

Sen var det Filipus tur. Han var seg idag. Riktigt seg. Först ville han knappt gå, sen var han segare än en sengångare typ, och som om det inte vore nog så blev det bara grisepass av det hela. Usch. Några gånger fick jag in ren tölt på honom, sen la han sig i handen på mig och grisepassade. Traven var bara att glömma, och han ville hellre grisepassa än galoppera. Han sätter vinterpäls för fullt, och då brukar han bli såhär seg så jag ska kolla på skären i veckan och ev skicka in dem för slipning. Sen ska han klippas! För han kommer tränas fullt i vinter i hopp om att han blir smalare och får bättre kondis! Dessutom älskar både han och jag att galoppera i snön, finns inget bättre än det! 


 


I övrigt så har helgen varit bra!  

Jag har myst med nära och kära, kollat på bra filmer och bara tagit det lugnt. Ändå är jag så trött fortfarande, jag förstår inte. Jag försöker sova ut på helgerna, men är ändå helt slut. Det har dock varit lugnt i huset, ingen som försökt tagit sig in i lägenheten eller bråk mer än att det stod några brudar i trappuppgången och skrek. Det är inte alltid lätt att bo granne med två killar..   

 
 
Alexandra

Alexandra

5 september 2011 08:03

Skönt för Dollan att klådan har avtagit och det kan nog vara skönt för henne att bli halvpensionär också. Väldigt märkligt det där med galoppen, men det kanske är bäst så trots allt.
Låter som en mysig helg, det är skönt att ta det lite lugnt ibland också.
Jag känner igen det där med att alltid vara trött, jag har ingen aning vad det beror på..

Sv: Lägenheten är 24 kvadrat (men står 25 på planritningen :P)
Den är helt klart mycket större än min förra, denna känns enorm i jämförelse.
Hur stor är din?

Det känns riktigt skönt att Rák trivs så bra som hon gör.

http://barefootangel.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards