icelandic

Direktlänk till inlägg 25 september 2011

Effektiv söndag.

Av Elina - 25 september 2011 23:15

Idag har jag varit duktig! ;)


Har hunnit göra massvis av saker, så det känns bra att krypa ner under täcket nu med datorn och bara koppla av innan det är dags för en ny jobbvecka. 


Imorse hämtade jag mormor och morfar, skjutsade ut dem till min morbror och åkte hem till mamma för en pysseldag i stallet. Började med att duscha Dollan, hon gillade inte riktigt att bli duschad. Stod och stampade, viftade med svansen och varje gång vi spolade under magen drog hon in magen jättemycket. Lilla gumman min.. Sen fick hon torka i solen en stund innan vi tog in henne och la på täcken. När hon var torr testade vi att häva på switch för klådan. Har alltid använt switch till hästar som haft löss och det har fungerat utmärkt. 


Jag tror det fungerade bra på henne, hon kliade sig inte så mycket efteråt. Så det är bara att hoppas att det hjälper, annars står vi där igen med en irriterad, sönderkliad häst och vi känner oss så maktlösa. Veterinären kommer eventuellt ut till veckan om det inte blir bättre för att se vad det kan vara. Jag lyckades googla fram skabb igår, Dollan har några av de symptom som finns för skabb. Tycker så synd om min fina dam.. Passade på att ta lite bilder på henne idag:

   

 




När Dollan var duschad och fin passade vi på att bygga nya hagar. Dollan gick tidigare i en lite större hage bredvid Filipus lilla ruta, nu har hon fått en stor vinterhage. Filipus hage byggdes ut också, så nu slipper han den där lilla rutan och kan se Dollan hela tiden. Innan vi började bygga om hagarna släppte vi ut Filipus i Dollans "lilla" hage. Han blev jätteglad såklart och jag var inte sen med att fota:

            

Han blev överlycklig! <3 


Min fina prins och jag passade även på att ta en barbackatur i det vackra vädret. Dock blev det bara skritt och lite tölt, min balans var jättedålig och lederna värkte som tusan. Men underbart var det!  


   


Resten av dagen gick åt till att städa, tvätta fönster, diska, laga mat, äta, duscha och till sist slappa framför tvn. Som sagt, en effektiv söndag! :) 

 
 
Alexandra

Alexandra

26 september 2011 08:44

Hoppas Dollan blir bättre av Switch, det kan inte vara skönt när det kliar hela tiden =/

Det är så härligt med såna där dagar då man få riktigt mycket gjort!

Sv: Ja, de hade extrapris på morötter så jag passade på!
De är rätt mycket olika erbjudanden varje vecka. Du får flytta hit ;)

http://barefootangel.blogg.se

 
Agnetha

Agnetha

26 september 2011 13:00

fy för löss och ohyra. kan vara så himla besvärligt att bli av med. :-p ett tips är sånt etotal puder. Det är ju inte godkänt för hästar, säljs för "jaktiller" eller nåt sånt.. Väldigt bra.Väldigt giftigt också så man får ju använda det med måtta ...
Hoppas ni får reda på vad det är.

Fina bilder i vackert höstljus också!

http://kvarnlycka.blogg.se

 
Jenny

Jenny

28 september 2011 13:46

Filipus ser verkligen nöjd ut! :)

http://islandstokan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards