icelandic

Direktlänk till inlägg 26 september 2011

måndag igen..

Av Elina - 26 september 2011 21:55

Jag hatar måndagar. Har aldrig varit ett stort fan av måndagar faktiskt. Idag var det en riktig "jag hatar måndagar"-dag.. Kom till jobbet i lagom tid efter att ha stressat som en galning då jag var lite för trött och råkade snooza för länge imorse och märker att alla sitter och stirrar på datorerna. "Jaha, vad är det nu då?" tänkte jag. Då fick jag reda på att vårat nätverk låg nere. Det låg nere i två hela timmar. Under den tiden snackade jag skit med kollegorna, läste dagens lokala tidning, hämtade vatten, rullade tummarna, planerade ett race med våra skrivbordsstolar tillsammans med några andra och lite andra saker. 


Så när allting kom igång igen efter två timmar så hade vi kö och arga kunder. Så idag blev det till att jobba fort, och dagen kändes bara lång och trist. 


Bestämde med en vän att vi skulle sticka till skogen och springa efter att jag hade slutat jobba. Ångrade det lite när jag väl slutade för dagen och fick lägga mig en stund i soffan.. Men det var bara att vila fem minuter, sen byta om och fara till skogen. Sprang 3.8 km vilket var helt okej, kroppen kändes inte riktigt fräsch förutom på slutspurten - då vaknade kapplöparen inom mig till liv och gav järnet. 


Nu har jag duschat, handlat lite mat som jag glömde handla igår (*suck* att jag aldrig lär mig!!!), fixat matlåda till imorgon, betalat räkningar i tid för en gångs skull (även där, att jag aldrig lär mig!!) och nu har jag krypt ner under täcket med datorn och en stor kopp kanel-te! :) Snart dags att sova, men först ska jag leta nya skor. Köper alltid fel sorts skor på vintern, vilket innebär att jag alltid fryser fötterna av mig men i år tänkte jag investera i ett par riktigt bra vinterkängor. Sen skulle jag också vilja ha ett par snygga stövlar, och ett par pumps, och ett par sneakers... Ja, ni förstår säkert. Förra hösten köpte jag ett par snygga skor, med liten klack på. Hur ofta jag har använt dem? Tja, kanske 1-2 gånger.. Att jag aldrig lär mig! ;) 

 
 
Alexandra

Alexandra

27 september 2011 09:43

Du har då mycket att lära hör jag ;) Men skor är en flickas bästa vän, som jag burkar säga till min pojkvän.. Och väskor då så klart, och kläder och smycket och ja.. en hel del^^

Sv: Jag har inte testat Apoliva nej, kanske får kika på det om Neutrogena inte hjälper, ska köra slut på det först.

Du är så välkommen hit så! :)

http://barefootangel.blogg.se

 
Jenny

Jenny

28 september 2011 13:44

Måndagar är verkligen ingen hit. Hoppas din onsdag blir bra i alla fall!

http://islandstokan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards