icelandic

Alla inlägg under november 2011

Av Elina - 6 november 2011 13:45

Gårdagen blev väldigt lyckad! Både jag och grannen hade fest så vi körde med öppna dörrar så folk kunde vara var dem ville. Det kom mycket folk, vi skrattade och hade kul hela natten lång. Vid fyra imorse slocknade jag efter att ha pratat med en vän i telefon ett bra tag. 


Idag mår jag som förtjänat, haha! Dock fick jag ett samtal från mamma imorse om att dem varit tvungna att avliva våran ena katt Rasmus på morgonen. Han försvann för några dagar sedan, helt spårlöst försvunnen. Var borta i några dagar och kom sedan hem en kväll, mager och svag. Sedan dess har han inte riktigt varit sig själv och imorse blev han riktigt dålig. Mamma ringde veterinären som trodde att han fått en hjärnblödning då han visade symptomen för hjärnblödning. Det fanns inget att göra, våran veterinärklinik är stängd på helger och närmsta klinik ligger 7½ mil bort så mamma fick ringa efter hjälp att ta bort Rasmus. Han somnade in i våran hundgård. 


Det känns ganska sorgligt men samtidigt bra. Han lider inte längre, han fick somna in med mamma närvarande. Han var verkligen hennes katt, han kunde inte gå och lägga sig förrän mamma gick och la sig. Om hon stannade uppe för länge på kvällen brukade han följa efter henne som en svans till hon gick till sängs. 


Våran ena katt har sprungit runt och letat efter Rasmus nu på dagen. Rasmus var liksom kungen över våran gård, han var ledaren i flocken. Han kommer alltid att finnas i våra tankar och hjärtan! 

Av Elina - 6 november 2011 11:22

 


Vila i frid, älskade katt! <3

*1999-04-19 

+ 2011-11-06

Av Elina - 5 november 2011 09:15

Vaknade vid 8 imorse av att jag fick ett sms. Så lätt sover jag, vaknar av minsta lilla. Sedan natten mot fredagen har jag sovit sammanlagt 7 timmar. Man kan typ säga att jag är väldigt trött just nu.. Men jag har alltid haft svårt att sova, så detta är inget ovanligt för mig. 


Nu ska jag snart kliva upp, vänta på att min kompis kommer hit och håller mig sällskap medan jag städar lägenheten och fixar i ordning inför kvällens fest. Det blir halloweenfest hos mig, och självklart ska vi klä ut oss! Vad jag ska klä ut mig till lämnar jag osagt så länge, det kanske kommer bilder imorgon! ;)


Nu - frukost! Äggröra och bacon. <3 

Av Elina - 3 november 2011 12:40

Detta ska jag hålla på med idag:


* Rida tillsammans med en vän

* Mocka + fixa hö till kvällsfodringen

* Delta i sökandet efter våran försvunna katt, som är spårlöst försvunnen. 

* Städa lägenheten

* Tvätta

* Handla mat, snacks och lite andra saker till helgens halloweenfest. 

* Göra matlåda till imorgon, tips någon? Jag har verkligen ingen aning vad jag ska äta. 


Vaknade vid 12 idag, är ledig idag som ni kanske förstått. Det är väldigt skönt. Har nu käkat frukost, det blev äggröra och stekt bacon. Äter nu helt mjölkfri mat (ej laktosfri) och det fungerar bra för min krångelmage. Dessutom provar jag nu LCHF-dieten igen, för att se om min mage kanske blir bättre. 


Jag mår mycket bättre nu än vad jag gjorde för några månader sen, för att inte tala om förra året vid denna tid. Då var jag på väg in i den berömda väggen. Även om jag än idag är stressad som ett as och lyckas alltid boka in för mycket saker på mina lediga dagar så mår jag bättre, min huvudvärk har minskat och jag är piggare. 


Jag tänker inte förstöra min kropp som jag gjorde för ett år sen, när jag knappt hade tid att sova eller äta. Dessutom levde jag och min rumskamrat på skräpmat, vilket inte är så smart när man har en dålig mage. Och det var även då jag fick, enligt läkarna, IBS


Men huvudsaken är att jag mår bättre nu, att jag försöker att ta det lugnt och inte stressa upp mig för minsta lilla. Dessutom har jag världens bästa häst som funnits där för mig hela tiden, när jag mådde som sämst. Och nu ska jag åka ut till honom igen och mysa! <3 


 

Mitt hjärta! 

Av Elina - 2 november 2011 23:46

Råkade klicka hem lite kläder när jag var hos en vän ikväll, fick ett par av jeansen idag och dem satt perfekt! Jag är helt kär! 


Dessa jeans kom idag: 



Och så nu väntar jag på att detta kommer:

 




Jeans (samma som ovan, bara ljusare) 





Kjol


Allting är beställt från HM och förhoppningsvis kommer paketet snart. 


Igår klickade jag även hem detta:

 

Vanliga leggings



 



Stickade leggings 


 

Stickad, ursnygg tröja.


Klickade hem det från Lager 157 till ett underbart pris! 



Dessutom fick jag lite kläder av min underbara vän Carro idag!

 

Svart mössa, lila stickad halsduk (ääääälska!!!) och en lila-grå skjorta! I love it! 

Av Elina - 2 november 2011 16:38

Jag har haft sällskap i lägenheten sen i måndags. Min kompis katt Tila var nämligen på besök! :)


Och jag känner en enorm saknad efter att ha en katt. Jag har visserligen tre katter hemma i stallet, men jag vill ha någon som kommer i full fart när jag kommer hem, ligger bredvid mig i soffan och kurrar, någon man kan gosa med när som helst. 


Katterna jag har hemma är inte så sällskapssjuka, dem kommer och gosar ibland men oftast ser man dem ute på en täkt när dem jagar. 


Så jag är i full jakt. Efter en katt. Vi får se om det blir en till familjemedlem i lägenheten snart med andra ord.. Jag vet iaf att jag ska ha en norsk skogskatt, eller en perser/norsk skogskatt som min Kosmos. Hittade en hona, som är jättelik Kosmos och korsning mellan perser och skogskatt. Så himla fin! 


Åh, jag vill ha en misse! <3

     

Min vackra Kosmos <3 

Ovido - Quiz & Flashcards