icelandic

Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Hovslagarbesök och härlig träning!

Av Elina - 25 april 2012 20:05

Idag var det dags för kusarna att få sommarskor! 


Jag är väldigt nöjd med våran nuvarande hovslagare, mina hästar älskar henne! Förut var Filipus lite speciell att sko men nuförtiden står han som ett ljus medan hovslagaren håller på! Till exempel idag, det stod en vattenhink framför honom. Han la mulen i hinken, och somnade. Medan hovslagaren stod och spikade fast skorna! 


Filipus (och jag ;)) fick beröm av hovis också idag; Men han är ju inte alls lika bred längre, det har verkligen hänt saker sen jag sist såg honom! Lite bukig fortfarande, men det försvinner ju bara han rör sig mer! 


Dock har han slitit sina skor väldigt mycket, och dessutom varit ganska snubblig på sistone, så nu ska jag känna efter hur han känns och hur snubblig han är tills hovis kommer igen. Är han fortfarande snubblig så ska vi testa lite andra grejer och se om det blir bättre eller sämre. 



Efter att hovis hade åkt så passade jag på att äta brunch och kolla på tv innan det var dags att rida. Jag hade inte så höga förväntningar på herr grisepassare idag, men ojoj vilken skillnad det var!


För det första, han har verkligen blivit smalare över ryggen så det är nog snart dags att ta farväl av min kära Clic och införskaffa mig en ny sadel! Denna gång blir det nog en bomlös, lutar åt en Sensation faktiskt! Och dessutom - jag fick köpa en ny sadelgjord för nån vecka sen. Alla mina är för stora! Det går sakta men säkert neråt i vikt för den lille röde! 


För det andra, hejdå grisepass - hej och välkommen tillbaka fina tölt! Och vi lyckades med jättefina galoppfattningar utan att rusa iväg/slå över i korsgalopp/grisepass och sen blev det jättefina övergångar galopp-tölt-galopp. Hallelujah, min ponny is back!   


På hemvägen fick vi till sån sjukt bra tölt, jag bara satt där på ryggen och log. Hjärtat smälte lite också. Filipus bara frustade och töltade på. Jag hade ingenting i händerna, tyglarna var halvlånga och han töltade på i en fin form. Han är helt underbar, min lilla lurvtuss! <3 


Och såhär fin var herrn imorse!       


Är så galet nöjd med både min dag och med min älskade ponny! <3 

 
 
Felicia - Islandspower

Felicia - Islandspower

25 april 2012 20:47

Var gärna med i våran bloggtävling där man kan vinna ett nackstycke från Himnir! (till islandshästar)
http://islandspower.webblogg.se/2012/april/bloggtavling-nackstycke-fran-hrimnir.html#comment


kram!

http://islandspower.webblogg.se

 
Jenny

Jenny

25 april 2012 21:31

En bra hovis är guld värd! Det är inte det lättaste att hitta en man trivs med alla gånger men har man väl hittat en så släpper man den aldrig!

Vad roligt att sadelgjordarna blivit för stora ;) Du har du ju kvitto på att det verkligen börjat hända grejer!

Klart du ska ha en Sensation ;) Vilken storlek har du på CliC:en förresten? Jag har faktiskt funderat på ifall jag ska prova en sådan, jag skulle nämligen vilja ha en bomsadel också :)

SV: Bra tänkt! Mina fick också åka stortransport hem till stallet och det tycker jag var värt några extra tusenlappar, allt gick hur smidigt som helst och rätt häst fick jag hem också ;)

http://islandstokan.bloggplatsen.se

 
Jenny

Jenny

27 april 2012 20:15

SV: Idag har det varit härligt väder här, för det mesta! Soligt i alla fall, och det är jag glad för!

Det är underligt hur man kan bli så glad av att utrustningen inte passar längre egentligen, men jag förstår dig precis! ;)

Jag funderar faktiskt på att sälja min Sensation, en G3 med G4 sits, om du skulle vara intresserad. Jag har nämligen konstaterat att den är för stor för lilla mig så jag tänker köpa en junior-modell istället.

Haha, nej det förstår jag verkligen! De åker ju så bekvämt i de där lastbilarna också, så jag tycker de är värt det på alla sätt och vis. Känns himla dumt om man dessutom bara har tillgång till en mindre enaxlad transport som är så där halvstabil :p

http://islandstokan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards