icelandic

Direktlänk till inlägg 12 maj 2012

På rätt väg!

Av Elina - 12 maj 2012 00:23

Nu är vikten på rätt väg, det går bra för min herre! 


Jag brukar "väga" Filipus med ett vikt-måttband, och hela förra året låg han på runt 410-420 kg, vilket är ganska mycket för honom men då hade han även ganska mycket fettdepåer. Igår efter en ridtur i spöregnet vägde jag honom igen. 374 kg visade bandet då. Jag var tvungen att mäta om några gånger, men det var samma vikt hela tiden. 374 kg. Såhär lite har han aldrig vägt under de 12 åren jag har haft honom, nu kan man känna revbenen men dem syns inte. Dock är han fortfarande lite bukig, men den jobbar vi på! 


Fettdepåerna är nästan helt borta, han har en liten under magen och vid bogen men "hingstnacken" är på väg bort och han är fin i hullet nu! 


Skrittade ut i spöregnet igår, 1˝ timme var vi ute. Jag jobbade massor i skritten, rakställning, sidvärts osv och idag känner jag en jäkla träningsvärk i låren! Men det var ett bra pass, så nu ska jag jobba vidare på det! 


Dollan har jag inte vägt ännu, men även hon är fin i hullet nu. Henne får man passa så hon inte tappar allt för mycket, men nu har hon hållit sig fin i hullet. Dock behöver hon bygga mer muskler över ryggen men jag hade tänkt att hon skulle få följa med mig ut på promenad till våran klätterbacke och klättra lite. Det kommer nog bara vara bra för henne, och för mig som måste röra på mig mer. ;-) Min gamla skada i axeln har blivit värre så jag har inte vågat styrketräna så mycket, men nu är den under behandling så får hoppas att det blir bättre! 


En till rolig sak med Dollan, hon har blivit så himla gossjuk på sista tiden. Häromdagen när jag skulle ta in Filipus så kom Dollan gnäggandes mot mig. Jag stannade och kliade henne, pratade lite med henne och gick vidare mot Filipus. Hon brukar alltid stå kvar där jag lämnar henne, men då när jag kollade bak så blev jag förvånad. Dollan följde efter mig. Jag började gå runt i olika cirklar, hon följde efter. Jag sprang iväg en bit, hon travade efter med spetsade öron. Så höll vi på ett tag, i regnet. När hon är på sånt humör är det jättekul att jobba med henne! 


Finfina Dolla! 

   

 
 
Jenny

Jenny

12 maj 2012 12:24

Man måste ju gratulera, gu vad kul att han gått ner så mycket! Det syns på honom också tycker jag, han börjar se smalare ut :)

Kul med Dollans "sociala knäpp" också, det är härligt när de blir sådana!

SV: Ja, jag håller tummarna stenhårt och hoppas på det bästa. Samtidigt är ju det viktigaste att Rósa mår bra, oavsett om det blir något föl eller inte, och det får jag inte glömma bort.

http://islandstokan.bloggplatsen.se

 
Jenny

Jenny

12 maj 2012 21:42

SV: Tusen tack! Jag är nu en stolt "mormor" ;) Rósa är verkligen mammamterial, hon är lagom beskyddande och tar allt med ro samtidigt som hon vet precis hur hon ska göra.

En eloge till dig som åstadkommit förädringen! Det är verkligen jätteroligt att se :)

Det verkar ju som du haft en del flyt på senaste tiden, vilket du absolut förtjänar!

http://islandstokan.bloggplatsen.se

 
Caroline

Caroline

13 maj 2012 09:06

Amen just ja :/ Härligt, då kanske vi syns där då ^^
.
Jag drömde om dig inatt förresten, du var gravid! :p

http://awesomecaroline.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards