icelandic

Alla inlägg under maj 2012

Av Elina - 7 maj 2012 22:30

Min buse var kanonfin ikväll, hur fin som helst. Åh, underbara kusebuse! <3


   


Vi töltade massor på halvlånga tyglar, bara dansade fram på vägen! Han var så himla fin idag, jag kan inte sluta le.. <3

Av Elina - 1 maj 2012 18:03

Vilken härlig, underbar dag det har varit idag! :) 


Åkte ut till stallet, började med att laga beteshagen åt Dollan då våra rådjur har förstört den under vintern. Tråden hade gått av på flera ställen, stolparna hade gått sönder så jag har slagit i nya stolpar och dragit ny tråd. Sen fick Dollan släppas på bete. Vilken lycka! Hon gnäggade samtidigt som hon kutade omkring, bockade och skuttade och man kunde verkligen se glädjen i hennes ögon! 




Filipus får ju inte gå på bete i år, så jag hade helst lånat hem en till som sällskap på betet till Dollan men tiden räcker inte till tråkigt nog.   


Filipus och jag tränade massor idag. Vilken härlig häst jag har! Vi har testat alla fem gångarter idag. Skritt, trav, tölt, pass och galopp. Han var jättefin i alla gångarter. På hemvägen dansade vi fram i tölt på halvlånga tyglar, och jag bara njöt! <3 Vi mötte en man efter vägen också som ville prata lite, så vi stannade till och snackade en stund. Han berömde Filipus för att vara en så trevlig, fin och social häst. Filipus ville knappt gå, det var ju så trevligt att få stå där och prata lite med mannen ju :p 


Passgången har vi lagt på hyllan ett tag, men idag dammade vi av den och det med råge! Jävlar vilken fart! Vi flög fram! Helt underbart var det och Filipus fick massa beröm efteråt! 


Dock har grodorna kommit fram nu, och herregud vad dem har förökat sig! Det kryllar av grodor överallt! Kom töltandes på hemvägen, helt plötsligt ser jag en stor "sten" mitt på vägen. "Hmm, den låg inte där tidigare ju?" Och då började den röra sig. Plötsligt prasslade det som tusan i diket, och där låg det 3-4 grodor. Kollade på andra sidan vägen, 2 grodor till. Red en bit till och såg 4 grodor till. Usch! Jag satt och ryste i hela kroppen, jag hatar verkligen grodor! Det var tur att jag satt på min ädla springare som kunde ta mig hem på ett säkert sätt, hade jag stått på marken och sett grodorna vet jag inte vad jag hade gjort.. 


Bjuder på en bild på herrn från idag:

 

Ovido - Quiz & Flashcards