icelandic

Alla inlägg under juni 2012

Av Elina - 4 juni 2012 22:26

Filipus har inte riktigt varit sig själv den senaste tiden, jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. För några dagar sedan var han riktigt seg, ingen framåtbjudning och han var inte sig själv helt enkelt. Igår när jag red var han raka motsatsen, hur fruktansvärt HET som helst, lyssnade knappt på mig och när jag töltade så drog han TVÅ gånger - i passgång. Skritta gick inte, det skulle gå fort och förbannad blev han när jag tog i honom. Suck.. Han är som ett sto med humör ibland! ;-) 


Dessutom har han varit så tittig de senaste gångerna jag ridit, skyggat för småsaker och vägrat gå förbi en gräsklippare! 


Idag fick herrn vila, så imorgon blir det spännande att se vilket humör han är på och om bromsen fungerar. 


 


När det har torkat upp på täkterna efter detta regnväder så ska jag försöka träna lite dressyr med honom. 


Dollan börjar äntligen se ut som en häst! Hon har lagt på sig lite, och nu ska vi fortsätta bygga lite muskler framförallt över ryggen. 

 



Dollan får gå på bete ca 1 timme om dagen, och det trivs hon bra med. Ska försöka rida henne 30-45 min 4 gånger i veckan samt promenera i skogen med henne för att hon ska få röra på sig ordentligt. Sen får vi se hur mycket jag orkar hålla igång henne, just nu jobbar jag heltid med hästar och det tar väldigt mycket på orken men det är så fruktansvärt roligt och jag får massa inspiration varje dag!   

Ovido - Quiz & Flashcards