icelandic

Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Helgen lider mot sitt slut..

Av Elina - 9 september 2012 23:48

Och en ny vecka väntar. Imorgon är det skola igen, skönt. Mina skolböcker kom förra veckan, så jag har läsning på bussen iaf. 


Denna helg har varit kort, men fantastiskt fin. Jag har nämligen, håll i hatten nu, ridit Dollan! Utan att ramla av, bråka och det slutade inte med att jag hoppade av och gick hem heller. En gång hoppade jag av, det var för att vi mötte en barnvagn. Dollan gillar INTE barnvagnar, och sist vi mötte en sådan slutade det med att hon nästan backade rakt på den och jag ville inte att hon skulle göra så igen så jag satt av och ledde henne förbi den. Det var ganska mycket tittande, och spänd häst men hon gick förbi! 


Satt upp igen och red in i skogen där det inte finns några barnvagnar, vi hade till och med sällskap på turen av min syster och Filipus. Dollan var fantastisk att rida, hon var så himla pigg, glad, framåt. Inte det där tjuriga stoet som slänger sig ner i diken, som backar in i saker och kastar sig framåt. Hon var annorlunda. Om det berodde på att hennes livs kärlek gick bredvid eller om hon bara hade en bra dag vet jag inte, men kul var det! 


Vi kunde till och med passera en stooor traktor som höll på med virke längs vägen utan att jag behövde hoppa av, vi kunde gå in i den stora läskiga skogen utan problem. Fantastiska Dollan! 


Nog om Dollan nu, jag måste ju även meddela att min fina, älskade häst är under igångsättning. Min vackra Filipus är på gång igen. Han är fräschare än han varit på ett bra tag nu, och han är som en helt annan häst. Pigg och glad. Vilken kämpe jag har! <3 


       

 


Sådär lycklig är man när man får busa med matte och Dollapolla. Han är fortfarande tjockis, men det går åt rätt håll. Nu ska jag bara se till att hålla igång honom också. Vinterpälsen är på gång, och det är egentligen dags att ta fram klippmaskinen och klippa honom men det får bli till helgen eller nåt. 


Vad mer har jag gjort den senaste tiden då? Jo, jag har pluggat. Och pluggat. Pluggade lite till. Lagat mat. Pluggat. Bestämt mig för att göra en total makeover i lägenheten, så nu ska bland annat sofforna säljas. Sen har jag pluggat lite till. Gosat med min katt som var sjukt kelsjuk.  

 
Jo, jag har även spenderat ganska mycket tid i stallet också. Och på den bästa hästryggen. Jag och Filipus vågade oss ut i skogen en kväll också, det var u n d e r b a r t. 

 
Nu har jag skrivit en halv roman känns det som, så jag avslutar det hela med en bild till. För man kan ju inte få nog av bilder, eller hur? ;-) 


 
h j ä r t a.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards