icelandic

Alla inlägg under november 2012

Av Elina - 13 november 2012 19:45

Min lilla fröken B visade upp sig idag. Hon är FLOTT! 

 

Av Elina - 13 november 2012 19:27

Igår somnade Dollan in. Det gick så fort, så enkelt. Jag har inte riktigt förstått att hon är borta. 


När vi lastade henne sprang hon rakt in i släpet. Hon stod snällt hela vägen till slakteriet. Väl där fick vi vänta ett tag innan vi fick lasta ur. Sen när hon väl var urlastad kom det två killar och ledde iväg henne till en byggnad. Dollan gick med spetsade öron, hon såg pigg och glad ut. Sen hann dem knappt gå in med henne i byggnaden förrän det var över. En av killarna kom tillbaka med grimman hennes, sen var det bara för oss att packa in oss i bilen och åka hem. 


Jag måste säga tack till alla som hjälpte till och till dem på slakteriet som såg till att min pärla fick det bästa avslut man kunde få. Tänk om alla avslut kunde få gå till såhär smärtfritt. Synd att Filipus har livstids karens och får inte slaktas, jag vill att han ska få ett lika fint avslut den dagen det är dags för honom. 


Älskade Dollan. 

   

Av Elina - 11 november 2012 10:50

Imorgon ska vi åka iväg med Dollan. Imorgon tar vi farväl av en älskad familjemedlem. 


Inatt drömde jag att vi hade lastat henne, satt oss i bilen och kör iväg från gården. En stund senare kollar jag i backspegeln och inser att släpet inte är bakom oss längre. Det var en hemsk dröm. Speciellt för mig som ska köra. I drömmen hade vi alltså tappat släpet efter vägen. Med våran älskade Dolla i. Usch. Jag kommer sitta o kolla väldigt mycket i backspegeln imorgon. Imorgon kommer vara en sorglig dag. Det är det värsta som finns, att behöva ta farväl av en familjemedlem men samtidigt är det vårat ansvar. 


   

    

Det är så jag kommer att minnas henne. Full av liv, bus, glädje. Älskade ponnyskrälle! 

 

I övrigt måste jag säga att jag är helt såld. Den där blicken. Aaaah. Hon är underbar! Jag talar förstås om lilla B, eller Lillan som hon kallas. Igår när jag satt i hagen kom hon fram till mig. Nosade först på mina ben, och sen i mitt ansikte. Sen bara stod hon där, med sin nos i mitt ansikte. Blåste varm luft på mig. När jag sen gick iväg för att mocka följde hon efter. Hon kom in i stallet när jag mockade o kollade på, så att jag inte skulle missa nåt. Bästa B. 

 

 


Av Elina - 10 november 2012 11:36

Världens finaste B har nu kommit. Hon anlände på torsdagskvällen efter en låååång resa. Hon flög nämligen på måndagen, landade på svensk mark natten mellan måndag o tisdag, stod på lösdrift i väntan på transporten och på torsdagkvällen anlände en liten fröken B. 


På torsdagen var hon lite skygg, lite spänd, väldigt trött - idag är hon en jättenyfiken och glad liten tjej som vill vara med. Och det bästa av allt - hon är fruktansvärt VACKER! Högrest och rejäl. Vackra B. Jag är så glad att ha fått hem henne! 


Och nu kommer bilder! 


                             

Ovido - Quiz & Flashcards