icelandic

Direktlänk till inlägg 17 december 2012

Fart på gamlingen..

Av Elina - 17 december 2012 18:40

Hehe, det är fart på min gamm'-gubbe. Min fina, älskade häst. 21 år gammal - pigg som en 4-åring. Igår var det full fart från att jag satte foten i stigbygeln och fram till jag satt av. Full fart. Men oj så härligt det var att tölta i ett snabbare tempo! Skritta? Nej, skrölta är roligare! Galoppera? Okej matte, håll i dig! 


Mötte plogbilen. Filipus: "Det sitter nån i den där maskinen, kanske den personen vill hälsa? Oj, det var visst en stor maskin det där.. Men hallå, hälsa på mig? Har du nåt gott kanske?".. Mötte en traktor. Filipus: "Oj, den där lät högt. Okej, nu har den passerat - håll i hatten matte, nu springer vi ikapp den!" (jag fick säga åt honom X antal gånger innan han lugnade ner sig.) Mötte en man som skottade snö. Filipus: "En människa! Människor = MAT! Lika bra att man visar att man är söt så kanske man får sig en go'bit.. Nähä, han ville inte. Om jag lägger huvudet på sned då? Matte skrattar.. Nähä, inget godis idag heller.." Mötte en bil. Filipus: *gick och dagdrömde* "Oj, en bil! Hm, varför står den stilla för? Det kanske finns mat i bilen? Lika bra att stanna till för att se om det kommer nåt ätbart ur där.. Nähä, fick visst inte stanna bredvid bilen. Men tänk om det fanns mat där? Bäst för matte att jag får mat när jag kommer hem. Lika bra att skynda sig hem då"..


Min häst bjuder alltid matte på ett gott skratt! Och bäst är det när man ger galoppfattning från skritt och på två röda är det full fart framåt. Men han lyssnar fortfarande väldigt bra på mina visslingar, och vet att om matte visslar ska man stanna även om det är jättekul att dra fram i 180 knyck. ;-) 


Och visst blev han FIN i sina ROSA reflexer? :-D

 


B fick låna en gammelgrimma av Fil. Hon ska få en röd i julklapp, men det är inte jul än. ;-) Hon blev så tjusig så..

   
Det är sådär hon gör. Doppar halva huvudet i snön, och ibland går hon iväg sådär. Som att hon försöker spåra nåt under snön. Det ser jätteroligt ut! ;-) 


Och som en julklapp till både mig själv och till hästarna är jag nu på väg att beställa en Sensation-sadel. Jag hoppas verkligen att både jag och hästarna gillar den! Jag kommer sörja min Clic - men samtidigt hoppas jag att jag slipper värken när jag rider! 

 
 
Agnetha

Agnetha

17 december 2012 21:31

Å vad härligt det låter! :) Han är jättejättefin i rosa reflexer. Bara en riktig karl kan bära upp nåt sånt med värdighet! ;)
BRA val av sadel! Jag vet bara En som varit misstänksam mot Sensationride, och till och med hon har köpt en nu - och är supernöjd! ;)

http://agnethasfundror.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elina - 6 april 2013 20:15

Jag har skaffat en ny blogg, en lite personligare som inte bara kommer handla om hästarna. Den hittar ni här:   http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http://elinafs.blogg.se http...

Av Elina - 25 mars 2013 22:37

Jag har en dam med överskottsenergi minst sagt.. Filipus tycker att det börjar bli jobbigt tror jag, för hon är överallt hela tiden. Såhär ser det oftast ut i hagen:         Men man får ju tänka att hon bara är 3 år gammal (okejrå, 4 år om 2...

Av Elina - 22 mars 2013 20:52

Sitter på jobbet och kollar på gamla bilder. Vilka fina minnen man har egentligen..    Den här sötnosen glömmer man inte i första taget, finaste Jullabulla! Hela 28 år (eller var det 29? Måste nästan kolla upp det!) blev hon när hon tog sitt sist...

Av Elina - 9 mars 2013 18:36

Och vad har hänt sedan den sista uppdateringen då?    Jag har blivit friskförklarad och igångsatt (  ) efter att ha varit sjukskriven pga smärta i nacken. Jag kan fortfarande känna av smärtan ibland, men jag har fått mycket tips och råd av sjukgy...

Av Elina - 12 februari 2013 18:15

Så kan det gå.. Vad har hänt sedan den sista uppdateringen då? Jo, jag har varit hos läkare två gånger - de misstänker kraftig nackspärr men det blir inte bättre. :( Ska till sjukgymnast imorgon och se vad dem säger.    B har träffat hovis igen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards