icelandic

Alla inlägg under december 2012

Av Elina - 13 december 2012 11:33

Igår kväll sadlade jag Filipus och stack ut på en timmes tur i mörkret. Jag köpte lite nya reflexer till Filipus (som B får ärva senare..) när jag var i Sundsvall, så vi syntes väldigt väl. Han fick en ROSA (ja, ni läste rätt..) reflexbrösta som passade perfekt! Dessutom fick han ROSA reflexboots. Jag kan ju säga såhär, vi syntes väldigt väl. 


Vi töltade i mörkret. Vet ni hur underbart det var? Jag fick till en fin galoppfattning, från tölt. Sen från galopp ner i en sjujävla trav så man satt med ett leende som gick från ena örat till det andra.. 


Arkivbild:

 


Dessutom skulle vi ha firat 3 år tillsammans med fina Dollan idag. Det har gått en månad sen hon lämnade oss, och det har synts på Filipus att han sörjer. Han trivs jättebra med B, men han står fortfarande och spanar efter Dollan.. Det är ovant att komma ut i hagen och inte höra hennes gnäggande. Det var en speciell häst, lilla Dollan. Hittade lite gamla bilder på henne:

     

   

     

Älskade häst! <3



Av Elina - 9 december 2012 20:49

Filipus fick feber imorse. Han var lite hängig igår kväll när han kom in från hagen, imorse ville han inte riktigt äta upp maten och hade högre temp än normalt. Jag tempade honom några gånger under dagen och febern försvann (tack gode gud!!!!) och Filipus är piggare, men det gör ont i hjärtat när ens älskade häst blir sjuk. 


En gammal film jag gjort. Åh, älskade häst! Snart 13 år tillsammans..

Av Elina - 8 december 2012 18:49

Jag har en speciell, knasig, busig, flummig liten dam. Hur hon kommer på allting vet jag inte, men det är tydligen jätteroligt att gå med mulen nere i snön (ja, hon doppar halva huvudet och traskar runt sådär...) och att hoppa i snön - grodhopp alltså - är ju skitkul! Oj vilka skratt hon bjuder på ibland! Jag ska se till att filma henne till veckan så får ni se henne in action. Uppfödarna skrev på FB att hon ser glad ut, och ja hon är en glad filur! Mitt lilla bustroll med en blick som får en att smälta..


       


Vi har önskat oss massa fina saker i julklapp, jag och B. Tänkte att grått och rött skulle vara snyggt på henne, så vi har önskat oss massa schabrak och grimmor. Men högst upp på önskelistan står svart lädergrimma. Sen viskade B i mitt öra (  ) att hon önskade sig just detta täcke i julklapp. Hon har bra smak, den där B! Och vilken himla tur att jag snart ska till Sundsvall för att shoppa julklappar! 



Av Elina - 5 december 2012 20:31

Jag red min fina Filipus idag. Och jag måste säga att medryttarna har gjort ett kanonbra jobb med honom, han var så himla fin idag. Jag törs nästan påstå att vi "dansade" fram på vägen i tölt. Och det var längesen han gick så bra! :-)


Det var -18 grader kallt, strålande sol och vi töltade på. Till sist gav jag galoppfattning - och Filipus var inte sen att svara. Passade på att gasa lite i galoppen, tårarna rann nerför kinderna pga kylan och det var helt underbart!! Efter det skrittade vi hemåt, hur nöjda som helst. 


Filipus fick för ett tag sedan ett nytt täcke från Hööks som passar honom perfekt! Första gången F hade på sig täcket i hagen skulle självklart B nosa på det, men när hon försökte bita i det så la Filipus öronen bakåt och gick iväg. Ingen får röra hans nya täcke! Såg så himla gulligt ut, och B tyckte att det var jättespännande att nosa och försöka bita på F's täcke. ;-) 


Här är Filipus och hans nya täcke:

 


B fick bli genomborstad idag. Hon verkar tycka att det är jätteskönt när jag borstar manen, då sänker hon huvudet, tuggar och suckar djupt. Knasbollen min! ;-) Jag längtar så till den dagen jag får sitta på hennes rygg! <3

 


Och till sist, mina två älsklingar. Vad hade jag gjort utan dem?

 

Av Elina - 3 december 2012 22:26

Vintern har kommit nu! B och F lekte lite igår i hagen, i all snö. Nu väntas en monstervecka med både plugg och jobb, så det blir nog inte så mycket gjort med hästarna men det passar ju bra när kylan kom på besök också. ;-)


                       

Ovido - Quiz & Flashcards