icelandic

Alla inlägg under oktober 2011

Av Elina - 20 oktober 2011 18:06

Igår fick jag ett mail om Dollan. En kvinna på Skottland (!!) är intresserad av köpa henne. Eh, ja.. Vad svarar man på det? Vem flyttar sin sällskapshäst till Skottland? 


Sen idag fick jag ett mail från en 10-årig flicka som bodde lite för långt härifrån och jag tror inte att hon hade tillåtelse av föräldrarna heller. 


Jaja, på lördag blir det provridning iaf. Åkte förbi det nya stallet idag, det är så jäkla fint! Ska dit imorgon och träffa stallägaren och gå igenom det sista inför flytten! Woho!



Gjorde dessutom helg kl. 12 idag, så jag och en vän åkte hem och red. Hon vill inte rida Dollan så jag har inte ridit Filipus på evigheter nu, men Dollan är lika rolig att rida. Men jag fick iaf gosa med min fina prins! <3 


Imorgon är jag LEDIG! Tjohooo! Då blir det tvätt, stallbesök, ridning, fest med vännerna och mys som vanligt :) Ser framemot det!


Nu ska jag byta om och dra mig till gymmet. 

Av Elina - 18 oktober 2011 19:30

Nu behöver jag eran hjälp! 


Jag tänkte köpa ett nytt fleecetäcke till Filipus, men har hittat några favoriter och kan inte riktigt välja. Så vilken tror ni skulle passa bäst? 


1. 

  

Från horze.se


2.

 

Från Horze.se


3. 

 

Från hooks.se



4.


Från hooks.se



5.

Från hooks.se


6.

Från hooks.se



Så, vilket tycker ni? Ska brodera Filipus på ena sidan också, så det verkligen blir hans personliga täcke! :)    

Av Elina - 17 oktober 2011 23:52

  


Finaste prinsen min. <3


Jag är så glad att jag har fått äran att känna den fantastiska häst, och att han är min. I april nästa år firar vi 12 år tillsammans. Jag är så fruktansvärd glad att ha honom vid min sida. Hjärtat! 


------------------------------------


Idag har jag jobbat, sen kom min vän till mig och vi åkte hem till mamma för att hämta lite vinterkläder (varma kläder, vilket verkligen behövs nu) och jag hittade mina snygga, varmfodrade vinterstövlar. Snart ska jag plocka fram mina skoterstövlar som jag rider i också, det är dags för det nu. Fryser som en dåre när jag rider, och jag är jämt iskall om händer o fötter trots att jag har vantar och tre par strumpor.. 


Efter att vi hade hämtat kläder och skor åkte vi hem till min lägenhet, käkade varsin hamburgare och sen gick vi vidare till en annan väns lägenhet där vi kollade på film, träffade en dansk vän och snackade om allt möjligt. Kom hem för ungefär 45 min sen, nu har jag krypit ner under täcket och funderar på om jag ska sova.. 


Imorgon är det dags för ytterligare ett tandläkarbesök. Jag är inte ett dugg pepp, mitt konto ekar tomt redan nu så hur ska detta sluta? Men lika bra att göra det nu så man har det gjort, eller hur? Hoppas det inte blir för dyrt bara, jag hade verkligen inga pengar kvar. Men snart är det löning, jag hoppas på att få en bra lön eftersom jag jobbat så pass mycket. 


Men nu ska jag drömma mig bort och önska att jag får en finfin lön så Filen kan få en ny grimma och täcke lagom till flytten :) 

Av Elina - 16 oktober 2011 23:45

Så lider denna helg mot sitt slut, tråkigt men sant. 


Har haft en helt underbar helg, det börjar bli rutin på det nu. Veckodagarna går långsamt men så kommer fredagen, planer smids för hela helgen och den går allt för fort. 


Denna helg blev fullspäckad med bl a teamevent med jobbet, umgänge med både nya och gamla vänner samt roliga fester. Jag har fått prata danska, norska, svengelska och svenska. Börjar lära mig nya språk, lär känna nya människor och det är så roligt! 


Igår hade vi teamevent med jobbet. Vi hyrde in oss på en skidanläggning utanför byn där vi grillade korv, badade tunna, bastade, åt god mat och lekte lekar. En perfekt dag för det bästa teamet ever!


Körde bl a tipsrunda och landskamp mellan Sverige och Norge. Jag som tillhör det norska teamet var inte direkt pepp på en dragkamp, dessutom förlorade vi två gånger av tre. Men det blev en fin sammanhållning i teamet, och jag kände verkligen att jag "hörde hemma" där även om jag inte har en fast anställning än.. 


Idag blev det en lång ridtur i det vackra vädret. Jag red finaste Dollan <3 och hon skötte sig så fantastiskt bra! Jag tror även att vi har hittat det rätta hemmet åt henne, så jag känner mig väldigt lättad. Om dem faller för henne kommer hon få det så himla bra där. Så nu håller jag på att förbereda inför Filipus flytt. Troligtvis rider jag honom till det nya stallet, det är "bara" 1,5 mil ungefär så det går nog bra om man tar det lugnt, stannar och fikar ibland osv. 


Svarar på kommentarer någon annan dag, nu ska jag krypa ner under täcket och mysa lite innan det är dags att sova. 

Av Elina - 12 oktober 2011 22:36

Här kommer en bildbomb på gamla bilder jag hittade undangömda på datorn!


 

Filipus och Selma 



 

Saknad <3








 

Dollan kan hon också..  




         

 

Finaste 4-åringen jag ridit! 




         

   

     

   

 



Blev så glad när jag fann dessa bilder, längesen dem togs och jag trodde dem hade försvunnit. Vilka minnen <3 

Av Elina - 11 oktober 2011 18:47

Ja, hur gör man? Hur orkar man släppa taget om den häst man verkligen älskar? 


Igår gick hon lös med mig, vi tränade "agility" eller slalom mellan några pinnar. Hon följde mig LÖS! Jag har inte gråtit såhär mycket på länge. Men samtidigt känns det bra. Första spekulanten kommer till helgen. Hur klarar man av att se henne lastas in i transporten och lämna gården? Hur klarar man av att inte få höra hennes gnäggande igen, eller dundret i marken när hon kommer i full galopp mot en med spetsade öron? 


Älskade Dollapolla. Älskade tant. 


 

Av Elina - 10 oktober 2011 22:25

Vi har fattat ett beslut. Annonserna ligger ute. Min vackra Dolla är till salu. 


   

 


Annonserna hittar ni här: http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=540628 


http://www.blocket.se/gavleborg/Vackert_ponnysto_soker_ny_familj_36574569.htm?ca=5&w=1




Om det är någon som är intresserad, eller vet nån som är intresserad - kontakta mig via kommentar/mail. 




Ovido - Quiz & Flashcards