icelandic

Alla inlägg under oktober 2011

Av Elina - 9 oktober 2011 14:27

Ännu en härlig helg lider mot sitt slut. ÅH, vilken underbar helg jag har haft. Den var verkligen så mysig, även om jag just nu ligger i min soffa, helt död med huvudvärk eftersom det blev ett glas vin (läs tio) för mycket igår. Men vad gör det när man fick umgås med fantastiska personer och dessutom fick jag lära känna nya personer. 


I fredags var det tjejkväll hemma hos en vän, vi spelade spel och pratade om allt möjligt hela natten lång ungefär. Igår blev det fest hos samma person, och faktiskt var det en lyckad fest. Vi gick upp till "ghettot" där festen fortsatte. Jag fick lära mig danska, haha. 


Jag och min vän la oss vid fyra imorse. Vaknade klarvaken 8.45 imorse.. Så jag är ganska död just nu.. Men kul hade vi och nu laddar jag inför en lång arbetsvecka. Jag hoppas att nästa helg blir lika bra med! :)


 

Av Elina - 6 oktober 2011 22:19

Bara att börja förbereda sig då.. På söndag ska den första snön komma. 


Den är både efterlängtad och hatad. Hatar snön pga det blir halt, folk är sega på att ploga ut till stallet och oftast får man plumsa omkring i lårhög snö ut till hagen för att hämta hästarna. 


Förra året var det snöstorm hos oss. Såhär såg det ut innan snöstormen:

 

och efter:

  


Tog mig en halvtimme att skotta vid stallporten, där det var snö upp till låren på mig för att få ut hästarna. 


Den är dock efterlängtad för detta:


       


Vad tycker ni? Snö i oktober - för tidigt eller inte? 











Av Elina - 6 oktober 2011 21:29

Idag hade jag lite tråkigt på jobbet. Ingen som ville prata med mig, så då började jag drömma mig bort när jag kollade in alla våra produkter. 


Har gått och blivit tokkär i ett Gaggenau kylskåp, med frysskåp bredvid. Det är så snyggt, och stort - precis som jag vill ha det! Sen vill jag ha en riktig köksmaskin också, och en stor ugn.. Får nog ta och vinna på Lotto tror jag, för bara det där kylskåpet jag vill ha kostar mellan 80-100 tusen kr. Som hittat, eller hur? ;)


Nu ska jag svara på kommentarer, sen ska jag sova en stund. Imorgon är det fredag! Tjohoooo! 

Av Elina - 5 oktober 2011 22:28


Åh, den låten är så bra! <3 Vilken röst han har alltså.. Brukar lyssna på den låten när jag åker ut till stallet, högsta volymen och självklart blir det falsksång till.. ;) 


Idag fick jag sällskap ut på ridtur! Båda hästarna jublade av att få komma ut tillsammans tror jag, och jag blev riktigt förvånad och glad att få se någon annan rida Filipus. Den hästen är så sjukt bra! Nog för att det bara blev skritt, men herremingud vilken skritt han har! Fint övertramp, han skrittade verkligen med hela kroppen eller vad man kan säga. Min vän satt och kollade på fåglar, upp i himlen, på mig och Dollan medan jag satt och gapade, beundrade, älskade min fina valack! Han har ju trots allt fått fina ord av olika tränare för sin skritt. Och vet ni vad? Jag har en gammal skrittfilm som ni ska få se så får ni bedöma själva! 



Den är dock från 2008 och hans skritt är nu 10 gånger så bättre! Han är så jäkla fin, min lilla skrothög! 


Jag red Dollan nu ikväll, hon skötte sig så bra verkligen! Tror hon gillade att få komma ut tillsammans med herr Filipus. Dock var det lite läskigt med några fåglar som flög förbi, och hon kollade hela tiden ner mot diket utifall nånting skulle finnas där som ville äta upp henne. Haha, hon var så söt ikväll och hon var verkligen på goshumör. Sötnosen min! 


Finaste tjejen! <3 Det var skönt att vara tillbaka på hennes rygg!   



Linda på mittangsull.blogg.se ville se bilder på min clic så här kommer dem igen!

               

(dåliga bilder, men man ser på ett ungefär hur sadeln ligger.)  

Av Elina - 4 oktober 2011 23:05

Spenderade kvällen med att gå på bio tillsammans med några av mina fantastiska vänner! Vi såg Niceville, eller The Help som den heter. Fantastiskt bra film, både rolig och sorglig. Kan varmt rekommendera den för er som inte sett den, den berörde mig väldigt. 


Trailer:


Den är verklighetsbaserad och verkligen hur bra som helst! 



Idag är det förövrigt kanelbullens dag. Har ni ätit några kanelbullar idag? Jag hade tänkt baka några plåtar till, men skippade det och gick på bio istället. Imorgon kanske jag bakar istället. Det är ju så roligt att baka! :) 


Nu blir det ett avsnitt av Gossip girl innan det är dags att sova! 

Av Elina - 3 oktober 2011 21:00

Imorse möttes jag av fruktansvärda nyheter när jag kom till jobbet. En ung kollega (som jobbade på en annan avdelning) omkom i helgen i en bilolycka. 


Blev väldigt orolig innan jag fick reda på namnet då jag känner så många på jobbet, och mitt ex jobbar där också. Den personen som avled kände jag inte, jag har säkert mött honom nån gång. Så idag hade vi en tyst minut för honom. Usch, hemskt är det. Det som är hemskast är att det kan röra sig om rattfylleri. Usch. 


Nåväl. Till lite bättre nyheter. Fick ett helt underbart mail idag som verkligen gjorde min dag! Tusen miljoner tack till Alexandra (http://barefootangel.blogg.se) och Cia (http://ciajonasson.bloggplatsen.se) för all hjälp att hitta mitt fina troll M. <3 Ni är helt fantastiska! 


Nu ska jag vandra ut till tvättstugan igen och se om min tvätt är klar.. :) 

Av Elina - 2 oktober 2011 11:38

Här är bilderna som togs igår. Dock inga ridbilder tyvärr.. 

Det var verkligen ett fantastiskt väder igår, och jag tog med mig Filipus ut på en liten tur för att fotografera lite. 


Fröken D var inte på humör..  






 




                 


Man blir lite bortskämd med denna utsikt.. ;)



         


Min katt är då inte rädd för hästarna.. Han gick förbi bakbenen, in under magen och ut mellan frambenen. Det är så jävla skönt att ha hästar som står blixtstilla så fort det är andra djur i närheten! 









                 

Min syster med Albert och Filipus!   



Så, det var några av de 270 bilder jag tog igår.. Kanske lägger upp fler senare. Några ska förstoras och ramas in också. 

Ovido - Quiz & Flashcards