icelandic

Alla inlägg under juli 2011

Av Elina - 3 juli 2011 00:26

Orkade inte blogga igår, först jobbade jag mellan 8-17 (och serverade choklad/kladdkakemuffins åt kollegorna som tyckte att det var jättegott) och när jag väl kom hem efter en lång dag med ärenden som jag knappt kunde lösa var jag så trött att jag sov först mellan 18-21, sen somnade jag igen vid 23 och sov till kl. 12 på dagen idag. Trött med andra ord.. Men skönt var det att få sova ut! Jag behövde det. Idag har jag ridit, bakat, pussat på hästarna och haft ett litet "hallelujah-moment" med Dollan - igen! <3


Några bilder från idag:


   

Visst börjar Filipus se smalare ut? Eller är det inbillning? Idag fick han sista sprutan med Fenylbutazon. Kommer han hålla sig frisk nu? Jag hoppas så att han håller sig frisk. Ska beställa hem en betesreducerare eller "munkorg" som jag kallar det, så hästarna kan gå tillsammans några timmar om dagen utan att han hetsäter. Dock har han lugnat ner sig nu när det gäller maten, förut kastade han sig över maten och kunde knappt tugga klart höet innan han tog en ny tugga. 


Vad tycker ni om Dollans hull då? 

   

Jag tycker hon har blivit fet. Hon som var så fin i hullet.. Men så går det när man inte orkar rida på en vecka och hästen får gå o beta. Men jag är så glad över hennes man och svans! Den är hel, lång och fin trots att jag inte haft henne täckad i sommar. Mirakelsalvan för eksemhästar heter: Näckens hudvårdsolja och den kommer användas flitigt på mina importer också för att förebygga eksem. 


Nåväl, dagens ridtur gick så bra. Inga barnvagnar så långt ögat kan nå, bara tre bilar mötte vi och det var inga problem. Hon bråkade lite där de har grävt i vägen (smal väg plus att det är en sluttning på höger sida) så jag hoppade av och sprang bredvid henne förbi där det var grävt. Då gick det bra, och hon blev så glad! Satt upp igen efter en bit och travade lite till, sen skrittade vi hem på långa tyglar i lugn takt. 


Väl hemma hade vi våran mysstund. Jag kliade henne (och filmade samtidigt, filmen kommer upp imorgon troligtvis) och sen la hon sitt huvud i min famn och där stod vi en lång stund. Hon som aldrig varit någon kelsjuk häst, förrän nu då. Kramades länge, och hon har lärt sig "puss"kommandot. Jag säger puss och hon "pussar" mig med mulen på munnen. <3


Har ju glömt att visa det nya pannbandet Dollan fick. 

Hur fint som helst, passade jättebra på tanten! <3


Idag har jag även bakat. Det blev en stor sockerkaka plus några muffins med äpple och kanel i. Det smakade somrigt, gott och jag hoppas att sockerkakan smakar lika gott. Imorgon fyller mamma år så vi ska åka till min syster och hennes sambo för att fira lite.  


 

Smaskiga muffins!   



Avslutar inlägget med att visa min eventuellt nya häst. 

http://skeggsstadir.blog.is/album/longun/image/1092332/


Hjärtat säger fortfarande JA! KÖR PÅ! KÖP! och jag tror att jag kommer lyssna till mitt hjärta så som jag gjort många gånger förr. Men jag har inte bestämt något än, utan ska avvakta lite till och verkligen fundera. Men visst är hon vacker? <3

Ovido - Quiz & Flashcards