icelandic

Alla inlägg under augusti 2011

Av Elina - 18 augusti 2011 21:07

Nu har jag äntligen tagit mig tid att fixa tränshängare till hästarna! Dem ska målas, och sen ska jag skriva hästarnas namn på dem. Så just nu ligger dem och torkar efter första omgången med färg, sen ska ett till lager med färg på och till sist texten. 


Så håll utkik i bloggen, förhoppningsvis hinner jag klart imorgon! :) 

Av Elina - 18 augusti 2011 20:56

Jag tycker faktiskt att min fantastiska katt Kosmos ska få en egen bildbomb. 


Den katten betyder allt för mig, och idag när jag kom hem låg han i stallet på en höbal och sov. Jag viskade: Kosmos, är du vaken? Då vände han på huvudet, jamade och gick fram till mig. Sen hade vi våran mysstund hur länge som helst. <3 


Det gjorde lite ont att åka, han följde mig till bilen och sen satt han utanför och jamade.   Kalla mig blödig, men mina djur betyder mer än livet för mig. Och att inte kunna gå ut och gosa med dem när jag vill känns verkligen i hjärtat och själen.. 


Passade på att ta några bilder med min iPod. 


                 

Jag hade väldigt gärna haft honom med mig i lägenheten, men han skulle vantrivas att bo så pass litet och centralt. Det bästa han vet är att sova i höet och jaga råttor hela dagarna. 


Jag saknar min mosse! 

Av Elina - 17 augusti 2011 18:14

Finns det någon vänlig själ som vill hålla igång min häst under tiden jag är skadad? 


Han skulle behöva motioneras, men jag kan som sagt inte rida på ett tag framöver. Och inte får jag tag på någon som kan motionera honom heller.. 


     

Han är så snäll så..   


Haha nej, skämt åsido. Men jag skulle behöva tips hur jag kan hålla igång honom när jag hoppar på kryckor. En vän sa longering, men Filipus och longering = se bilderna ovanför. Och det blir nog en ganska rolig syn, en människa med kryckor som haltar ska longera en häst som tror att han är en unghäst och skuttar runt som en galning.. 


Nu kommer snart min privata chaufför och ska ta mig till mataffären. Måste inhandla mat. Har hittat massor av smarriga recept som ska prövas, recepten och bilder på maträtterna kommer upp här i bloggen sen! =) 

Av Elina - 16 augusti 2011 15:06

Igår låg jag och tänkte på de gånger jag ramlat av hästar.. Jag har slutat räkna hur många gånger jag ramlat av, men det är väl runt 50 gånger skulle jag tro om inte mer.. 


Tänkte på en speciell tur då jag ramlade av som jag minns väldigt starkt trots att det var 8-10 år sedan, på mitt förra sto Hrefna. Det var även med henne jag gick omkull med när hon "räddade mig" genom att sträcka ut halsen. Men denna händelse hände mitt i vintern, vi var ute och galopperade i skogen då hon helt plötsligt snubblar till i hög fart och går ner på knä vilket gör att jag flyger som en vante över huvudet på henne och landar på mitt egna huvud. 


Tänker inte så mycket mer på det, utan fångar hästen, känner igenom hennes ben och sitter upp. Skrittar en bit hemåt när jag plötsligt vaknar av att jag ligger på marken. Jag hade svimmat och ramlat av igen. Försöker sitta upp igen, men det går inte. Jag minns att jag var så yr att jag såg suddigt och försökte komma upp på en sten så jag kunde sitta upp på henne. Jag lyckades efter många försök kravla mig upp på henne så jag hänger över henne. Till sist får jag upp det ena benet och lägger mig över halsen på henne, ber henne att gå hem. Vi var mitt ute i skogen, det började skymma - men hon bar mig hem. Hon bar mig ända till huset, och inte till stallet. Jag minns ingenting från själva ridturen hem, utan bara försöken att komma upp på ryggen. 


Hon hade kunnat slänga av mig, gått nån annan väg, blivit rädd och stuckit - ja, vad som helst. Men istället såg hon till att jag kom hem helskinnad. 


Den hästen har förevigt en plats i mitt hjärta!   

 

Av Elina - 16 augusti 2011 14:56

Fick ett sms igår om att jag har ett paket på posten att hämta ut och idag fick jag en avi om ett till paket att hämta! Tjoho! =) 


Det ena paketet innehåller ett par rundsydda tyglar till Dollans rundsydda träns och det andra paketet innehåller denna bild som en canvastavla: 

 

Sen fick jag även tre små paket i brevinkastet idag också, med massa förstoringar på bilder som ska ramas in och hängas upp på väggen. 


Dessa bilder blev det:

             



Så nu ska det bara inhandlas svarta ramar och sen ska bilderna upp på väggen, tänkte göra ett kollage på ena väggen med bara bilder på hästarna och katterna. Har dock dåligt med bilder på min vackra Kosmos men ska försöka ta några bilder nån dag på honom med och förstora. :)   

Av Elina - 16 augusti 2011 14:49

Jag är med och tävlar om en ziperall! 


 

http://flavoured.blogg.se/2011/august/utkast-aug-15-2011.html 

Av Elina - 15 augusti 2011 14:32

Nu har jag spenderat två timmar på jobb och resten av dagen på sjukhuset, hoppat på kryckor mellan avdelningar, suttit i överfyllda väntrum och stirrat på klockan och haft tråkigt. 


Men jag har haft en ren tur! Inte ens en liten spricka i foten hade jag, bara en rejäl stukning. Ingen ridning på minst en vecka (hur ska jag överleva?) och sen ska jag hoppa på kryckor veckan ut. 


Är sjukanmäld idag, har haft en fruktansvärd huvudvärk inatt och idag, troligtvis slog jag i huvudet också när jag ramlade av så jag fick en lättare hjärnskakning. 


Nu ska jag sova i nån timme, och sen blir det bara att ta det lugnt resten av dagen. Förhoppningsvis är jag tillbaka på jobbet imorgon igen :) 

Av Elina - 15 augusti 2011 00:58

Blir en snabb uppdatering innan jag ska sova. 


Fick åka in till akuten tidigare ikväll med en blå, rejält svälld fot som gjorde så fruktansvärt ont. Har stoppat i mig alvedon och imorgon bitti ska jag åka in till sjukhuset igen för att röntga mig då läkaren såg lite bekymrad ut. 


Fan också! Den är troligtvis inte bruten eftersom jag kan stödja lite på den, men det kan vara en spricka (aaaaaj!) eller en väldigt ful stukning som kan ta tid att läka. 


Fick även kryckor så nu får jag hoppa till jobbet imorgon och förhoppningsvis får jag gå från jobbet för att åka till sjukhuset men det är inte säkert eftersom måndagarna är värst. 


Varför händer detta nu? Jag har inte tid eller lust att vara skadad, hästarna ska hållas igång och jag skulle komma igång med träningen ju. :( 


Bättre uppdatering och svar på kommentarer kommer imorgon när jag varit på röntgen. Håller ni tummarna för mig? :) 

Ovido - Quiz & Flashcards