icelandic

Alla inlägg under augusti 2011

Av Elina - 24 augusti 2011 11:31

Vaknade tidigt imorse, mådde illa och hade världens huvudvärk så det blev inget jobb idag. Har fortfarande världens huvudvärk, undrar om det är migrän på gång? 


Ska vila en stund nu iaf, sen ska jag laga lite mat om jag orkar. Tänkte passa på att göra lite matlådor som det bara är att värma när jag är hemma på lunch, så slipper man ställa sig och laga mat varje dag. 


Har lax i frysen, så det blir nog nån laxrätt. :) 


Just det, schemat för träningen i höst har nu kommit ut! Jag som längtat efter att få börja träna igen känner mig inte alls peppad. Min motivation är som bortblåst, längtan efter att få träna igen försvann nånstans. 


Men såhär ser det preliminära schemat ut för min höst:

Mån: Promenad 30 min + CXWorx 30 min. 

Tis: Promenad 30 min + BodyPump 60 min eller BodyCombat 60 min. 

Ons: Spinning 60 min eller CXWorx 30 min. 

Tors: Ridning + löpning

Fre: Ridning + löpning

Lör: Vila. Alt Spinning 100 min. Ridning. 

Sön: Spinning/BodyPump/löpning/ridning. 


Jag kommer älska träningsvärken efter första veckan! ;) Dock kommer jag säkert lägga in mer ridning under veckan, men det är dessa pass jag ska gå. Synd bara att dem la fredagsspinningen så tidigt, den börjar 17.15 och jag slutar 17.00 Den är ju nästan roligast! 


CXWorx:


BodyCombat:



BodyPump:



Nåväl, motivationen kommer nog tillbaka bara jag får träningskortet i handen och träningskläderna på mig! För nu jäklar ska här tränas! :) 

Av Elina - 23 augusti 2011 21:32

Red Filipus idag, lika härligt som vanligt!


Han var H-E-T som tusan i början, låg på som ett ånglok och kunde knappt skritta utan han gick i "skrölt" (skritt-tölt) men till sist lugnade han ner sig. 


Red upp på en skogsväg där vi töltade på i ett bra tempo. Sen kom första uppförsbacken, och då gav jag galoppfattningen. Filipus var inte sen att fatta galoppen, utan rusade in i galopp och jag skrattade så tårarna rann. Skrittade nerför backen, plockade upp mobilen och filmade galoppen uppför den andra backen, då gick det nästan ännu fortare. :)


Kom upp till en vändplan där vi red lite på en åttvolt innan vi gick hemåt. På hemvägen testade jag att gasa lite i tölten - och vi flög fram! Vilken härlig känsla det är att känna hästen öka tölten under sig och verkligen ta i. 


Han var verkligen fin idag! <3 

Av Elina - 22 augusti 2011 23:18

Gick igenom min mail nyss och hittade massvis av gamla, ovisade bilder på min Filipus! 


Detta var när han precis fattat det där med tölten, traven och att han inte ska skena/gå i grisepass hela ridturen. 


Mitt hjärta. Han är verkligen så bra! <3 


             



 


   


 

Han är ju ganska flott ändå, när han känner för det. 


Jag är så stolt över honom, vilken resa vi gjort! Han är en kämpe, en fighter ända in i hovspetsen och jag älskar honom. Filipus är mitt livs kärlek. Jag kommer nog aldrig hitta en häst som han igen. <3

Av Elina - 21 augusti 2011 22:20

Efter helgens händelser åkte jag ut till mitt hjärta en stund. Jag är fri från kryckor men har fortfarande ont i foten så jag vågade inte rida idag.. Istället fick jag tonvis med pussar av världens bästa och så hade vi en fantastisk kväll i hagen. 


Till nästa helg har jag eventuellt fixat en "vakt"-hund som ska vara med mig i lägenheten. Det är min systers hund som får vara här på besök. Försöker någon ta sig in får dem veta att dem lever. ;-) 


Nåväl, dagens bildbomb:

             

Och sen hittade jag bilder från den dag jag ramlade av Dollan. Så, här är några fler bilder:


           

Av Elina - 21 augusti 2011 11:44

Inatt hade jag hoppats på sömn, men icke då. 

Låg vaken till kl. 5 imorse, sov till 10 ungefär och sen har jag varit vaken. Mamma kommer på besök snart, så jag ska väl ta och diska och plocka undan lite. 


Inatt vid 03.30 ungefär var det någon som försökte ta sig in i min lägenhet. Jag låg och lyssnade på musik när jag ser hur handtaget åker ned och någon försöker öppna dörren ordentligt. Jag hade låst dörren som tur var. Stängde av musiken, låg och försökte lyssna vem det var i trappuppgången men hörde inte ett ljud. Ca 7-8 min senare åkte dörrhandtaget ner igen, och någon försökte öppna min dörr - igen! Och dem försökte inte bara en gång, utan flera. Jag var så nära att ringa polisen, men då hörde jag fotsteg och en dörr som slogs igen. 


Vid 04.30 kom det ett gäng ungdomar in i min trappuppgång, de skrek och höll på. Sen hördes det bara en smäll och sen blev det knäpptyst. Efter en stund stängdes en dörr. 


Alltså, vad sjutton händer? Min granne var på besök igår, ska höra med honom senare idag om han sett nåt i trappuppgången. Dessutom har vi portkod in till huset, och det är bara fem lägenheter i denna byggnad så det bor ju inte så många i "mitt" hus. 


Jag borde kanske ta upp detta med min hyresvärd? Usch. Tror verkligen jag får skaffa mig en vakthund eller nåt, som kan skydda mig. 


Jag som trodde att helgerna var till för att vila upp sig, så fel man kan ha! 

Av Elina - 20 augusti 2011 12:13

Igår när jag hade gått och lagt mig började grannen festa. Nåja, så länge dem inte stör mig så är det lugnt. Men jag blev livrädd när jag hörde någon/några killar säga mitt efternamn flera gånger och banka på min dörr mitt i natten. Jag känner ingen kille som var hos min granne, så det var ingen av mina vänner. Och hade det varit mina vänner så hade dem smsat/ringt innan dem kom. Så jag låg vaken till 03-tiden ungefär, så sjukt trött men anledningen till att jag låg vaken så länge var både för att de bankade på dörren och sen var det ett gäng nedanför min balkong som började prata om att de skulle klättra upp nånstans. Då fick jag bilder i mitt huvud att de skulle klättra upp på min balkong och ta sig in i min lägenhet. Och den värsta tanken var;  de får inte ta sig in, jag har ju inte hunnit städa!   Sen fick jag upp bilder på hur jag skulle göra om de tog sig in, jag som hoppar på ett ben. Kom på att jag har ju kryckorna som kan användas som "vapen" eller nåt, och så hade jag mobilen bredvid mig, redo att slå 112. 


Men ingen kom upp på min balkong, folket försvann runt 03-tiden och jag slocknade. Sov till kl. 06 imorse.   


(En anledning till att jag blev livrädd för att dem bankade på dörren var att det har tydligen bott nån knarkare i min lägenhet för länge sedan. Shit!) 


Idag är jag trött, som vanligt. Jag har egentligen planerat massa saker idag, men det får bli som det blir. Jag ska städa, diska och fixa lite i lägenheten. Sen hittade jag ett recept på äppelpaj igår som jag ska testa idag och ikväll kommer min underbara vän hit, vi ska äta tacos och titta på film! 


Känns skönt ändå att få sällskap ikväll, utifall killarna kommer tillbaka och bankar på min dörr. Kanske borde skaffa mig en vakthund/katt kanske, som kan hålla mig säker. ;) 

Av Elina - 19 augusti 2011 20:46

Nu har jag gjort kväll, äntligen! Dock verkar det vara fest för hela slanten ikväll, när jag åkte till affären vid 19-tiden var det en kille ute på parkeringen som var så full att han ramlade hela tiden, vinglade, sluddrade och höll på. Han såg ut att vara i 18-19 års åldern. 


Det gick inte så bra att köra bil, så det ska jag verkligen undvika i fortsättningen! Fick så fruktansvärt ont att jag fick släppa gaspedalen emellanåt och bara låta bilen rulla, dumma fot! :( 


Nu har jag lagat mig en god middag, tänt ljus, pratat med syster i telefon och nu kollar jag på Ice Age 2. Till middag blev det pasta med skink- och svampsås. Gott var det, och mätt blev jag. 


Nu ska jag fortsätta titta på film, och sen sova. Imorgon har jag massa saker inplanerade! :)


Ha en trevlig kväll! 


Av Elina - 19 augusti 2011 10:04

Sitter på jobbet nu, är trött som fan och har ont i min fot.


Ikväll ska jag försöka köra bil själv till mataffären, hade glömt att köpa hem vissa saker. Så typiskt mig, fast jag skriver inköpslista så glömmer jag massvis av saker.


Ikväll ska jag göra klart mina tränshängare, sen kommer det bilder! Ska även testa ett nytt recept, lägger upp det i bloggen sen! :)


Resten av kvällen ska jag bara mysa i soffan, kanske kolla på någon film o bara ta det lugnt. Denna vecka har varit allt annat än bra, men så är det ibland.


Vad har ni för planer i helgen?

Ovido - Quiz & Flashcards